رزمایش مشترک قطر و ترکیه

یک مقام ترکیه اعلام کرد که نظامیان کشورش و قطر رزمایش مشترکی را یکم اوت با مشارکت بیش از 250 نظامی ترکیه و 30 خودروی زرهی آغاز کردند.

به نوشته روزنامه «حریت» در مرحله اول رزمایش مشترک نیروهای زمینی ترکیه شرکت دارند در حالی‌که در مرحله دوم شامل نیروهای دریایی دو کشور خواهد بود. ناوچه «تی سی جی گوکووا» ترکیه به همین منظور  با 214 پرسنل برای شرکت در این رزمایش وارد قطر شد.

به نوشته این روزنامه، هفتم و هشتم اوت به عنوان روز ناظران برجسته برای حضور فرماندهان رده بالای قطر و ترکیه در این رزمایش  تعیین شده است.

بر این اساس، تمرین‌های طولانی بخشی از توافق دو جانبه این دو کشور به هدف تقویت توانایی‌ها و تلاش‌ برای مبارزه با گروه‌های مسلح و حفظ ثبات در منطقه است.

پارلمان ترکیه روز هفتم ژوئن قانونی را تصویب کرد تا بتواند نیروهای بیشتری را به پایگاه نظامی قطر به عنوان بخشی از توافقنامه منعقد شده سال 2014 اعزام کند.

این رزمایش مشترک قطر و ترکیه در بحبوحه تنش‌های سیاسی میان کشورهای خلیج فارس برگزار می‌شود.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و کشورهای دیگر اخیرا ارتباط خود با قطر را به اتهام حمایت دوحه  از  امور تروریستی قطع کرده‌اند. این در حالی است که دوحه این اتهامات را انکار می‌کند.