به گزارش مشرق، مایکل رابین در مجله کامنتری از اوضاع آشفته موجود در بخش فارسی صدای آمریکا خبر داد. این گزارش با ابراز ناخرسندی از وضع موجود در این شبکه بیان میدارد که اوضاع در صدای آمریکا رفته رفته در حال بدتر شدن است: به نظر میرسد رامین عسگرد مدیر صدای آمریکا با همان ذهنيت وزارت امور خارجه اين شبكه را مديريت نموده و معتقد است که به جای استفاده از اطلاعات و تلاش برای تضعیف رژیم ايران و یا روشن کردن زواياي تاریک آن ــ مأموریت اصلي صدای آمریکا در طول جنگ سرد ــ صدای آمریکا باید به عنوان پل ارتباطي با جمهوری اسلامی ایران عمل نمايد.

نویسنده این مطلب، مایکل رابین، با انتقاد شدید از عسگرد می‌نویسد: «من قبلاً از عسگرد به خاطر انتشار مطالبی در وب سایت صدای آمریکا توسط هیأت تحریریه تحت نظارت وی، طی گزارشی مبنی بر این که نئومحافظه‌کاران آمریکا از ایرانیان متنفر هستند یک مطلب مضحک، دروغ و غیرحرفه‌ای انتقاد نموده بودم. عسگرد در این خصوص نه عذرخواهی کرد و نه آن را تصحیح نمود، وی با آغوش باز از شورای ملی ایران و آمریکا استقبال نمود، گروهی که بنیانگذار آن در یک اتاق گفتگو نوشت که من هر کاری که می‌کنم، به خاطر ایران انجام می‌دهم.»

به گزارش این مجله، در هفته‌های اخیر، عسگرد به طور سیستماتیک بسیاری از گزارشگران و مفسرانی را که در قبال جمهوری اسلامی ایران موضع مشکوکی داشتند را از کار اخراج کرده است. این مجله این اقدامات را عامل بروز آشفتگی در این شبکه دانسته و می‌آورد: «نتیجه این اتفاق هرج و مرج و آشفتگی فضای خبر شده است، چیزی که اکنون جمهوری اسلامی، به آن متوسل شده و شدیداً از آن استفاده می‌نماید. کیهان، نزدیک‌ترین روزنامه وابسته به رهبر ایران از این هم فراتر رفته و پیش بینی کرده که عسگرد در مرحله بعد کسانی را که از تهران انتقاد کنند را اخراج خواهد کرد.»

مایکل رابین در ادامه به تعریف استراتژی منسجم پرداخته و سعی می‌کند تا برای حل مشکل این شبکه راهکاری معرفی کند: «هر استراتژی منسجمی باید از معیارهایی که به اصطلاح دایم خوانده می‌شود تبعیت نماید. استراتژی باید مشتمل بر اجزای دیپلماتیک، اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی باشد، که هر یک از آنها نیز باید در ارتباط با بقیه تنظیم گردد.(معیار نظامی به معنی جنگ و بمباران نمی‌باشد؛ بلکه معنای آن آمادگی برای مهار و یا حداقل آمادگی برای هر گونه اقدام نهایی است.) من در میزگردهای بسیاری از مقامات صدای آمریکا و رادیو آزاد اروپا حضور داشته‌ام، آنها استدلال می‌کردند که انتقاد از خود نشانه ساده‌لوحی و یک راهنمای تعدیل‌شده برای تحریریه می‌باشد یا پایبندی به یک استراتژی فراگیر که معادل سانسور است. دولت اوباما به صورت کاملاً روشن و دولت‌های قبل از آن یعنی دولت‌های بوش و کلینتون به صراحت فاقد یک استراتژی جامع و یا منسجم بوده‌اند.

رابین در انتها لازم میداند تا کنگره آمریکا وارد عمل شده و عملکرد عسگرد را به زیر سوال ببرد: با توجه به اين که در حال حاضر نتایج تصدي عسگرد کاملاً روشن و واضح ميباشد، شاید زمان آن باشد كه کنگره دخالت نموده و خواستار توضیحات باشد: هدف سرويس فارسی صداي آمريكا چيست؟ چرا اين شبكه به چنين هرج و مرجي که مقامات تهران آرزوي آن را داشتند دچار شده است؟ فلسفه عسگرد و برداشت وي از اهداف صدای آمریکا چيست؟ در سطح وسیعتر، شاید وزارت امور خارجه بتواند توضیح دهد که هدف دیپلماسی آمریکا در قبال ايران چيست؛ ایجاد روابط حسنه با جمهوری اسلامی و یا كمك به مردم .