پیام توییتری ترامپ پس از تحریم کره شمالی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه در حمایت از تحریم‌های شدید علیه کره شمالی که به اتفاق آرا به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید، پیامی توییتری منتشر کرد.

او در پیام توییتری خود در این باره نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل با ۱۵ رای موافق و بدون رای مخالف، به تحریم‌های کره شمالی رای داد. چین و روسیه نیز همراه با ما (به تحریم‌های کره شمالی) رای دادند. این موضوع تاثیرات مالی بزرگی در پی خواهد داشت.»

 

واکنش توییتری ترامپ به تصویب تحریم‌های جدید بر ضد کره شمالی در شورای امنیت

رئیس جمهور آمریکا در توییتی دیگر در این‌باره نوشت: «قطعنامه سازمان ملل بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه کره شمالی است که بیش از یک میلیارد دلار زیان اقتصادی به این کشور وارد می‌کند.»

واکنش توییتری ترامپ به تصویب تحریم‌های جدید بر ضد کره شمالی در شورای امنیت

آسوشیتدپرس نوشت: تحریم‌های جدید کره شمالی بابت تشدید فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه موشکی این کشور، شامل ممنوعیت صادرات زغال سنگ و برخی کالاهای دیگر می‌شود که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است. این تحریم‌ها ضربه‌ای بزرگ به مجموع صادرات کره شمالی وارد خواهد کرد که ارزش آن سالانه سه میلیارد دلار است.

«نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز این قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی را «بزرگ‌ترین بسته منسجم تحریم‌های اقتصادی که تا کنون علیه رژیم کره شمالی اعمال شده است» توصیف کرد و آن را «سختگیرانه‌ترین مجموعه تحریم‌ها علیه یک کشور» خواند.

او با وجود این هشدار داد این تحریم‌ها علیه کره شمالی کافی نیست، و «ما نباید اینگونه تصور کنیم که مشکل را حل کرده‌ایم، یا حتی به حل کردن آن نزدیک شده‌ایم.»

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پس از رای‌گیری، خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل افزود: «تهدید یک «دیکتاتوری هسته‌ای و خلافکار» در کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است، و خطر این «دیکتاتوری» به سرعت در حال افزایش است.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون شش دور تحریم را علیه کره شمالی اعمال کرده است، اما این تحریم‌ها نتوانسته‌اند مانع تلاش‌های این کشور برای ارتقای برنامه موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای شوند.

کره شمالی نخستین بار آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما را که قادرند خاک آمریکا را هدف قرار دهند، در تاریخ سوم و بیست و هفتم ژوئیه با موفقیت انجام داد.