نارضایتی انگلیسی‌ها از روند مذاکرات برکسیت

به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد شمار شهروندان انگلیسی که از عملکرد دولت کشورشان در روند مذاکرات برکسیت رضایت ندارند، در ماه گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی جدید او‌آربی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد سطح نارضایتی از روند کنونی مذاکرات برکسیت در انگلیس، 5 درصد افزایش یافته است.

اوآربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: « نظرسنجی در ماه جاری نشان می‌دهد نتایج ضعیف در انتخابات، روند برکسیت را دچار تردید کرده است. سطح حمایت از عملکرد دولت انگلیس از این مذاکرات نسبت به ماه گذشته با کاهش روبرو شده است.»

بر اساس این نظرسنجی، تنها 35 درصد از شرکت کنندگان ابراز اطمینان کردند ترزا می – نخست وزیر انگلیس -- «توافق مناسبی» را با اتحادیه اروپا حاصل خواهد کرد.

با این‌حال، میان شهروندان انگلیسی درباره پیامدهای اقتصادی خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، اختلاف نظر وجود دارد. بر اساس نتایج اعلام شده، 40 درصد از شرکت کنندگان معتقدند کشورشان می‌تواند پس از برکسیت در شرایط اقتصادی مساعدتری قرار گیرد. این در حالی است که 37 درصد با این مسئله مخالفت کرده اند.

این نظرسنجی در روزهای 2 و 3 ماه اوت و از میان 2000 بزرگسال از سراسر انگلیس انجام شد.

در اوایل ماه ژوئن، انگلیس انتخابات زودهنگامی برگزار کرد که نخست با هدف اتحاد سیاسی این کشور پیش از آغاز روند مذاکرات برکسیت صورت گرفت. با این‌حال، هنگامی که این انتخابات به ایجاد پارلمان معلق انجامید و محافظه‌کاران را بر آن داشت توافقی را با حزب اتحادگرای دموکراتیک حاصل کنند، از قدرت و اختیارات می کاسته شد.

انگلیس در روز 23 ژوئن سال 2016، در یک همه پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رای داد. مذاکرات برکسیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا در روز 19 ژوئن به طور رسمی آغاز شد. مهلت انجام این مذاکرات تا اواخر ماه مارس سال 2019 به پایان خواهد رسید.