سکوت معنادار ترامپ درباره حمله تروریستی به مسجد مینه‌سوتا

 چند روز از بمب‌گذاری در مسجد «دارالفاروق» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می‌گذرد؛ اما «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، هنوز حاضر نشده در این‌باره اظهار نظر کرده و یا آن را محکوم کند. ترامپ در این مدت توییت‌های متعددی منتشر کرد که اغلب درباره متهم کردن برخی خبرگزاری‌های آمریکایی به دروغگویی و یا تهدید علیه کره شمالی بود؛ اما حتی یک جمله کوتاه نیز درباره این حادثه که به گفته فرماندار این ایالت، یک اقدام تروریستی بود، به زبان نیاورد.

 این موضوع موجب عصبانیت بسیاری از کاربران اینترنتی شده به طوریکه پیام‌های اعتراض‌آمیز بسیاری علیه ترامپ در توییتر منتشر کرده‌اند. یکی از کاربران در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رئیس جمهور ترامپ، یک حادثه تروریستی در مسجد دارالفاروق اتفاق افتاد. سکوت شما کَر کننده است. با احترام، آمریکا.

یکی دیگر از کاربران نوشت: 24 ساعت پس از حمله تروریستی مسجد دارالفاروق، اف‌بی‌آی در حال تحقیقات در این مورد بود و ترامپ مشغول بازی گلف.

نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه «پیو» نشان می‌دهد 81 درصد از زنان مسلمان و 68 درصد از مردان مسلمان آمریکا معتقدند دونالد ترامپ با مسلمانان این کشور رفتاری دوستانه ندارد. اگر ترامپ توجهی به جوامع اسلامی در آمریکا نداشته باشد، بدون شک دستگاه‌های امنیتی نیز این کار را نخواهند کرد.

شنبه این هفته شخصی ناشناس اقدام به پرتاب مواد انفجاری دست‌ساز از پنجره به داخل مسجد کرده بود. «مارک دیتون»، فرماندار مینه‌سوتا، درباره این انفجار گفت: اقدامی بسیار وحشتناک، تجاوزکارانه و وحشیانه‌ای بود. هر کاری که لازم باشد برای متوقف کردن اینگونه حملات انجام خواهم داد.

 شورای روابط آمریکا و اسلام نیز برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به بازداشت عامل حمله به این مسجد شود، جایزه 10 هزار دلاری تعیین کرده است. اف‌بی‌آی نیز تایید کرد یک بمب دست‌ساز باعث وقوع این انفجار شده است.

بنابر اعلام مقامات پلیس، بر اثر این حادثه هیچ کس زخمی نشد و فقط به ساختمان مسجد آسیب رسید.