فشارهای بین‌المللی‌ برای منع حضور الحشد الشعبی در عملیات تلعفر

«جواد الطلیباوی» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که برای شرکت الحشد در عملیات آزادسازی تلعفر قرمز تعیین شده است.

وی افزود: آمریکا، ترکیه و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق برای کنار زدن و ممانعت الحشد الشعبی از شرکت در عملیات آزادسازی تلعفر فشار می‌آورند.

الطلیباوی تاکید کرد که گروهک های اصلی وابسته به الحشد الشعبی عراق دستوراتی را برای عدم شرکت در عملیات آزادسازی موصل دریافت کردند.

وی افزود: الحشد الشعبی بخشی از سیستم نظامی عراق است، اما اعتراضات خارجی علیه آن وجود دارد. ما تجهیزات و توان لازم برای شرکت در عملیات آزادسازی را داریم، اما از چند ماه گذشته تاکنون دستوری برای شرکت در هیچ عملیات نظامی دریافت نکردیم.

الطلیباوی به شبکه خبری المیادین گفته که ما از حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می خواهیم درباره آنچه که گفته است الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت می کند، اجرا کند.

این در حالی است که «احمد الاسدی» سخنگوی الحشد الشعبی روز گذشته اعلام کرد که نیروهای الحشد هم در عملیات بازپس‌گیری «تلعفر» استان نینوی شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در عملیات آزادسازی تلعفر همه نیروهای الحشد الشعبی، ارتش عراق و پلیس فدرال و همچنین نیروهای ضد تروریسم و واکنش سریع شرکت خواهند کرد.

سخنگوی الحشد الشعبی افزود: زمان آغاز عملیات از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح پس از اعلام آمادگی کامل همه یگان‌ها آغاز خواهد شد.