ترامپ جنگ الفاظ با کره شمالی را ادامه داد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر کره شمالی را تهدید کرد و گفت که اگر رهبر این کشور یک بار دیگر آمریکا را تهدید کند، پشیمان خواهد شد.

به گزارش پالیتیکو وی درباره «کیم یونگ اون»، رهبر کره شمالی گفت: «اگر او یک تهدید دیگر، در قالب تهدید آشکار به زبان بیاورد... یا اگر هر کاری دیگری در قبال گوام یا هر جای دیگری که سرزمین آمریکا یا متحد آمریکا است انجام دهد، کاملاً پشیمان خواهد شد. و سریع هم پشیمان خواهد شد.»

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درباره توئیت امروزش که گفته بود سلاح‌های آمریکا آماده شلیک به سمت کره شمالی هستند گفت: «حرفم واضح بود. داریم موضوع را به دقت بررسی می‌کنیم و من امیدوارم که آنها کاملاً جدیت آنچه گفتم را درک کنند.»

 هشدارهای شدیداللحن ترامپ، با انتقادات فراوانی همراه شده است. بیش از ۶۰ نماینده کنگره روز جمعه با امضای نامه‌ای تهدیدهای «خطرناک و غیرمسئولانه» دونالد ترامپ علیه کره شمالی را محکوم کردند.

وی در واکنش به انتقادات گفت: «اگر فرد دیگری عین همین حرفهایی که من زدم را زده بود، می‌گفتند عجب حرفهای فوق‌العاده‌ای؛ عجب حرفهای شگفت‌انگیزی.»

ترامپ اضافه کرد: «ولی من به شما می‌گویم میلیون‌ها نفر در این کشور هستند که از آنچه من می‌گویم خوشحال هستند چون می‌‌گویند 'بالاخره رئیس‌جمهوری داریم که دارد از کشورمان و از دوستان و متحدانمان حمایت می‌کند.'»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کره شمالی برای چندین دهه، در دوران دولت‌هایی که اقدامی انجام نداده‌اند، رفتارهای نادرست انجام داده است. چاره‌ای ندارم جز اینکه رفتار این کشور را مورد توجه قرار دهم و دارم مورد توجه قرار می‌دهم. ما یا فوراً خیلی خیلی موفق خواهیم شد یا به نحو دیگری فوراً خیلی خیلی موفق خواهیم شد.»