سفر معاون ترامپ به آمریکای مرکزی و جنوبی

«مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از امروز (یکشنبه) سفر چهار روزه خود به آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی را آغاز خواهد کرد.

بنابر اعلام کاخ سفید، مایک پنس در این چهار روز به شهرهای کارتاگنا و بوگوتا در کلمبیا، بوئنوس آیرس در آرژانتین، سانتیاگو در شیلی و پاناماسیتی در کشور پاناما سفر خواهد کرد.

مایک پنس پیش از آغاز این سفر اعلام کرد: به دستور رئیس جمهور ترامپ و بخاطر تأکید او بر اهمیت این مناطق، در ماه جاری میلادی به آمریکای جنوبی و مرکزی سفر خواهم کرد.

بر اساس اعلام دفتر مایک پنس، هدف از این سفر تأکید بر تعهد دونالد ترامپ در خصوص تقویت روابط دو جانبه با کشورهای منطقه بخصوص در حوزه های تجارت و سرمایه‌گذاری است. مایک پنس همچنین در این سفر بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجارت، امنیت، کشاورزی و زیرساخت‌ها تأکید خواهد کرد.

در حال حاضر روابط آمریکا با ونزوئلا  به دنبال برگزاری انتخاباتی درباره مجلس مؤسسان این کشور با مشکلاتی مواجه شده است. دونالد ترامپ روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران، ونزوئلا را هم – پس از کره شمالی – به حمله نظامی تهدید کرد. ترامپ گفت: «آمریکا برای حل بحران ونزوئلا گزینه‌های زیادی دارد که یکی از آنها، مداخله نظامی است.»