با تکرار هرگونه تجاوزی، شکست اسرائیل نیز تکرار خواهد شد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت یازدهمین سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه مقابل اسرائیل در تابستان سال 2006 سخنرانی کرد و در ابتدای سخنرانی خود این پیروزی را به ملت لبنان و خانواده‌های شهدا و جانبازان تبریک گفت و این روز را روز بزرگی خواند که قهرمانان و ایثارگران آن را رقم زدند.

سید حسن نصرالله با یاد کردن از شهدا خطاب به مردم گفت: بگذارید با توجه به فضای شادی، به شما بگویم که شهدای شما امروز از شادی شما خوشحالند.

وی در توصیف پیروزی حزب الله لبنان در مقابل دشمن صهیونیستی در تموز 2006 گفت: نیروهای مقاومت در جنگ 33 روزه با وجود همه امکانات و تجهیزات دشمن صهیونیستی پیروز شدند.

نصرالله مکانی (منطقه الخیام) که امروز در آن مراسم جشن پیروزی برگزار شد، بخشی از موفقیت‌های میدانی مقاومت در سال 2006 برشمرد و گفت: اهالی منطقه «الخیام» مانند بقیه مناطق مرزی و داخلی لبنان 33 روز مقاومت کردند، با وجود اینکه دشمن همه تلاش خود را برای سیطره بر این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی مهم آن به کار گرفته بود. 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عده‌ای از مردم در منطقه الخیام باقی ماندند، با وجود اینکه هزاران حمله توپخانه ای و هوایی از سوی دشمن اسرائیلی در این منطقه انجام گرفت و این همان حقیقت کسانی است که آنها را مردان خدا می دانیم.

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که مساله تعداد و یا تجهیزات و تانک نیست، بلکه مساله اصلی مقاومت است. معادله جنگ تموز نمونه‎ای از مقاومت مردان لبنان است که در سرزمین خود مقابل نظامیان دشمن که فرار را بر قرار ترجیح دادند، ایستادند.

وی گفت: شکست و ننگ دو چیزی است که نصیب دشمن اسرائیلی در سال 2006 شد و در صورت وقوع جنگ جدید باز هم نصیبش خواهد شد. 

سید مقاومت لبنان اعلام کرد که دشمن اسرائیلی پس از 11 سال به شکست خود در جنگ 33 روزه و میزان ضربه‎ای که مقاومت به آن زده است، اذعان دارد. هر وقت که یک مسئول اسرائیلی درباره افزایش قدرت ما سحن می گوید، به شکستش در تموز 2006 اعتراف دارد، زیرا هدفش نابودی حزب الله بود.

وی در تمجید از مقاومت گفت: مقاومت به دنبال دستاوردهای سیاسی و حزبی و طایفه‎ای به روش لبنانی نیست، بلکه اهداف آن ملی است و این برای دشمن یک مشکل است و باید اهمیت آن را شناخت. هر کس سعی در ضربه زدن به محور مقاومت دارد، شکست خورده و می خورد و خواهد خورد. 

سید حسن نصرالله اعلام کرد که اسرائیلی‌ها از وارد شدن در جنگ علیه لبنان اجتناب می کنند، زیرا میزان هزینه آن را می دانند. 

سید مقاومت لبنان تصریح کرد: آن زمانی که اسرائیل تهدید می‌کرد و حمله می‌کرد، گذشت. اکنون اسرائیل به وجود یک درخت در مرز هم اعتراض می‌کند چون از مقاومت می‌ترسد، من از مردم می‌خواهم که بروند و درخت بکارند؛ این کار مقاومت است و کشور را حمایت می‌کند. اسرائیل اصلا لبنان را حساب نمی‌کرد اما الان به یک درخت اعتراض میکند

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که پس از مخازن آمونیاک در حیفا، تاسیسات اتمی دیمونا خطرناک‌تر است و دشمن باید این مساله را مدنظر داشته باشد و آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی تاکید کرد که تصمیم اسرائیل به تخلیه مواد آمونیاک در حیفا به دلیل ترس از قدرت مقاومت است و دشمن باید به فکر راکتورهای دیمونا نیز باشد، زیرا فاجعه دیمونا خطرناکتر از آمونیاک است.

نصرالله با بیان اینکه حزب الله با تروریسم و داعش در منطقه مبارزه می کند، افزود: حزب الله قدرت نابود کننده سناریوهای رژیم صهیونیستی است که از جمله آن می توان به نابودی سناریوی اسرائیل در سال 2006 اشاره کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که اسرائیل برای فشار به لبنان و حزب الله و همپیمانان و طرفداران آن به دولت ترامپ تکیه دارد، اما باید گفت که واشنگتن از طریق تهدیدات و فشارهای خود نمی‌تواند به قدرت مقاومت و اراده آن ضربه بزند.

نصرالله افزود: ترامپ می‌گوید که کشورش و لبنان در جنگ علیه تروریسم شریک هستند که این جهل سیاسی وی را نشان می دهد، زیرا حزب الله با دولت لبنان مشارکت و همکاری دارد.

وی گفت: ترامپ نمی داند که دولت لبنان هنوز در جنگ با داعش دخالتی نکرده است. آمریکا خودش تروریسم را ایجاد می کند و این همان نکته ای است که ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات بدن اشاره کرد. آمریکا از اشغالگری اسرائیل و تروریسم در فلسطین سوریه و عراق حمایت می‌کند.

سید حسن نصرالله با اشاره به پیروزی حزب الله در بیرون راندن تروریست‎ها از جرود عرسال اعلام کرد که از تابستان 2006 تا تابستان 2017 پیروزی جدیدی در جنگی دیگر به همان روش جنگ با اسرائیل به دست آمد و اسرائیل بیشتر از همه نگران آنچه شد که در جرود عرسال و فلیطه رخ داده است. نصرالله افزود: طی روزهای آینده عناصر مسلح از جرود عرسال خارج خواهند شد و پس از همکاری و کمک دمشق به سوریه منتقل خواهند شد. 

وی تاکید کرد که مقاومت پس از استقرار ارتش لبنان در بقیه مناطق جرود عرسال عقب نشینی خواهد کرد. ارتش لبنان در بقیه مناطق جرود عرسال پس از عقب نشینی عناصر تروریستی و مسلح سرایا اهل الشام مستقر خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: گروه‌های تروریستی که اسرائیل در سوریه بر آنها تکیه کرد، امروز شکست خوردند و اسرائیل و آمریکا تلاش فراوانی کردند که داعش در سوریه شکست نخورد.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که داعش در سوریه و عراق نابود خواهند شد و گروه های تروریستی در حال فروپاشی هستند و آمریکایی ها هم به شکست گروه های تروریستی که به آن تکیه کردند، اعتراف دارند.

نصرالله در پایان سخنرانی امروز خود به تحولات یمن و ادامه جنایات عربستان اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در یمن رخ می دهد، یک فاجعه انسانی است و میلیون‌ها نفر در معرض مرگ و گرسنگی قرار دارند. وی با تاکید بر حل سیاسی بحران یمن اعلام کرد که جهانیان باید به سکوت خود پایان دهند و از آمریکا و عربستان بخواهند که جنگ و محاصره علیه یمن را متوقف کنند.