فرماندار گوام از ترامپ تقدیر کرد

در شرایطی که منتقدان، ترامپ را به تشدید تنش ها با پیونگ یانگ متهم می کنند، اِدی کالوو، فرماندار گوام گفت از اینکه ترامپ موضعی سخت را در قبال تهدیدات کره شمالی علیه جزیره گوام در پیش گرفته است، قدردان است.

وی در گفتگو با این خبرگزاری مدعی شد: «هر کسی که در محیط مدرسه بزرگ شده باشد یک آدم زورگو را خوب می شناسد. کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) یک فرد زورگو با سلاح های قوی است. زورگویی که باید پاسخی قوی به وی داد.»

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی بعد از آن تشدید شد که کره شمالی در پی چندین آزمایش موشکی و هسته ای تهدید کرد منطقه ای نزدیک جزیره گوام را در غرب اقیانوس آرام هدف شلیک موشک های خود قرار خواهد داد. فرماندار گوام گفت انتقادهایی که از ترامپ در مسئله رسیدگی به مسئله کره شمالی مطرح می شود غیرعادلانه است. وی گفت کره شمالی، جزیره گوام را که دارای دو پایگاه نظامی بزرگ و شش هزار نیروی نظامی آمریکایی است، از سال 2013 تا کنون دست‌کم سه بار تهدید کرده است.

وی گفت روسای جمهور پیشین آمریکا نیز برای رفع تهدیدات کره شمالی، سخنان تندی بیان کرده بودند به عنوان مثال باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال 2016 گفت: «ما می توانیم کره شمالی را با استفاده از زرادخانه های خود نابود کنیم. رئیس جمهور (اوباما) این حرف را به نحوی زد، با آرامش و خونسردی و با نقطه ای در آخر جمله. یک رئیس جمهور دیگر (ترامپ) از واژه خشم و آتش استفاده کرد و در آخر کلام نیز علامت تعجب قرار داد؛ هر دو اینها به یک پیام واحد منتهی می شود.»