درخواست غول رسانه‌ای جهان از ترامپ برای اخراج بانون
اختلافات «استیو بانون» و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هر روز در حال شدت یافتن است بطوریکه ترامپ دیگر حاضر به دیدار رو در رو با بانون نیست.

در همین رابطه «رابرت مرداک» که از وی با عنوان غول رسانه ای جهان یاد می شود به صف مخالفان بانون پیوسته و از ترامپ خواسته تا بانون را از کاخ سفید اخراج کند.

روابط ترامپ با بانون که زمانی استراتژیست ارشد کاخ سفید بود و رسانه ها از وی با عنوان «پدر معنوی ترامپ» یاد می کردند در حالی است که چند روز قبل نیز تارنمای سایت خبری «آکسیوس» در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به این باور رسیده که «استیو بانون» مشاور ارشد و استراتژیست سابق وی پشت پرده درز اطلاعات از کاخ سفید به بیرون است.

به گفته این رسانه، ترامپ به دستیاران خود گفته از بابت منفعت طلبی بانون به تنگ آمده است.

گفته می شود دوره شکوه و نفوذ بانون که زمانی عنوان پدر معنوی ترامپ را به خود نسبت داده بود، از زمان روی کار آمدن «جان کلی» رئیس دفتر جدید کاخ سفید، به سر آمده است.

این در حالی است که بانون حدود ۵ ماه پیش، به صورت ناگهانی از پست مشاور ارشد ترامپ کنار گذاشته شد.

گرچه ترامپ مدت ها پیش به فکر خلاصی از بانون افتاده بود اما بهانه ای برای این کار نداشت. حالا با روی کار آمدن کلی و تغییراتی که قرار است ایجاد کند، فرصت برای خلاصی از بانون هم ایجاد شده است.

در حال حاضر آکسیوس مدعی است منابع نزدیک به ترامپ به این نتیجه رسیده اند که بانون منشاء درز بخشی از اطلاعات کاخ سفید با هدف آسیب رساندن به «هربرت مک مستر» مشاور ارشد امنیت ملی است.

این اطلاعات برای اولین بار از سوی «بریت بارت» که زمانی بانون مدیریت اجرایی آن را در اختیار داشت، منتشر شد و ترامپ را وادار کرد تا در مقام دفاع از مک مستر برآید.