"فكري عبدالمطلب" شنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: هرکسي که بيانيه وزارت کشور عربستان را درباره رويدادهاي منطقه قطيف پي گيري کند ، درمي يابد که اين بيانيه هم مشابه سناريوها و اتهاماتي است که پيش از اين در بيانيه هاي امنيتي تونس ، مصر، يمن و بحرين قيد شده بود.

وی اظهار داشت: در این بیانیه ها تلاش شده که تحرکات مردمی به توطئه های خارجی ربط داده شود و شاید کمیته بسیونی دربحرین، پرده از این دروغ های آشکار مسوولان امنیتی سعودی برداشت، به ویژه وقتی که دست داشتن ایران را به طور کلی در رویدادهای انقلاب بحرین رد کرد.

این کارشناس مصری گفت: آل سعود و سرویس های امنیتی سرکوبگر آن که تحت نظارت " نایف بن عبد العزیز " ولیعهد جدید
عربستان هستند، هنوز هم از رویدادهای کشورهای دیگر درس عبرت نگرفته اند و همچنان اقدامات امنیتی درعربستان به قوت خود باقی است.

عبدالمطلب خاطرنشان کرد: عربستان از زمان جهش اقتصاد نفتی این کشور در دهه هفتاد قرن گذشته، به ابزاری برای تخریب هرگونه اصلاحات تبدیل شده است.

وی گفت: عربستان درصدد نفوذ به اسلام میانه روی سنی که شیخ الازهر نماینده آن است، برآمد و این نفوذهای وهابی به طور آشکار برای دور زدن انقلاب های عربی ادامه یافت به طوری که در مصر شاهد بودیم که احزاب وهابی از سوی عربستان حمایت می شدند.

عبدالمطلب افزود: آل سعود از طریق گروه های هم پیمان خود در داخل مصر و در دستگاه های حکومتی این کشور به ویژه بعد از اینکه عمر سلیمان رییس سازمان اطلاعاتی سابق مصر، مشاور رسمی ولیعهد عربستان شد، به اقدامات خرابکارانه برنامه ریزی شده و نفوذ منظم به داخل انقلاب مصر روی آورد.

وی ادامه داد که آن ها در برابر انقلاب های یمن و بحرین نیز چنین کاری را انجام دادند و درمورد اعتراض های مردمی درمنطقه قطیف نیز همین کار را کردند و اتهامات مختلفی به مردم وارد کردند.

این کارشناس مصری اظهار داشت: این تعامل نادرست عربستان را نمی توان جدا از سیاست و رویکردهای آمریکا و نیز ناتو به عنوان طرفی که به طور مستقیم در لیبی دخالت نظامی کرد، دانست.

وی خاطرنشان کرد: دخالت های عربستان در زمینه های سیاسی، مطبوعاتی و دیپلماتیک در مصر، تونس، یمن و بحرین همچنان ادامه دارد.

عبدالمطلب تصریح کرد: ائتلاف آمریکا، عربستان و ترکیه اکنون درحال ماموریتی هستند که فقط می توان آنرا شوم و پلید توصیف کرد.

وي اظهار داشت: موضع آمريکا و عربستان درقبال حوادث ميدان التحرير در قاهره شرم آور و خفت بار بود و به همين دليل است که مي بينيم تحرکات مردمي در مصر براي مقابله با طرح هاي آمريکا و عربستان تشديد شده و مردم تلاش مي کنند تا نظامي براساس خواسته هاي انقلاب تشکيل دهند ؛ نظامي که وهابيت و همه هم پيمانان آمريکا را از صحنه بيرون کند.