به گزارش ایرنا، برنامه تلوزیونی '۶۰ دقیقه' در شبكه سی بی اس (CBS) امروز شنبه به پدیده كودكان ماشین خواب در ایالات متحده اختصاص داشت.

گزارشگر برنامه ' ۶۰ دقیقه ' با حضور در فلوریدا به جمع یک خانواده ماشین خواب پیوست تا با آریل ۱۵ ساله و برادر ۱۳ ساله اش، آستین، ملاقات کند.

مادر این دو، سال هاست که درگذشته و پدرشان هم که پیشه نجاری دارد، از زمان بحران اقتصادی در آمریکا بیکار بوده است. زمانی که بانک خانه آنان را مصادره کرد، پدر خانواده این وانت بزرگ را خرید تا فرزندان او در خیابان نمانند.

اما ظاهرا فرزندان خانواده ' متزگر '، چندان هم شرمنده نیستند. آنان تنها دو نفر از یکهزار و صد دانش آموز بی خانمان در منطقه ' سمینول ' ایالت فلوریدا هستند.

آرلی، دختر متزگر می گوید ' آنقدرها هم شرم آور نیست. این هم یک نوع زندگی است. شما باید کاری را که درست است انجام دهید؛ اینطور نیست؟ '

اما ' جید ویلی '، دختر هشت ساله و ماشین خواب، نظر دیگری دارد. او می گوید ' من نگرانم که یک روز کسی بیاید و کیف مادرم را با خود ببرد! ' جید تنها سه هفته است که به جمع ماشین خواب ها پیوسته است.

جید همچنین می گوید: فکر می کردم در ماشین حبس می شویم، اما خانم مهربانی به نام ' بت ' قرار است به ما پول دهد تا به خانه برویم.

بت داوالوس، خانمی است که گروهی کمک رسان به دانش آموزان منطقه سمینول را مدیریت می کند. کار گروه او یافتن سرپناه های موقت برای دانش آموزان بی خانمان است.

داوالوس می گوید ' مردم پول ندارند. بیکاری افزایش یافته است. پس اندازها تمام شده است و خیلی سریعتر از آنچه تصور کنید، مردم به ماشین خواب ها تبدیل می شوند؛ چون همه گزینه هایشان مسدود شده است. '

بعضی از این کودکان ماشین خواب، بسیار خردمندتر از سن خود به نظر می رسند. آریل متزگر می گوید ' هر بار که من نوجوانی را می بینم که بر سر نداشته هایش با پدر و مادرش دعوا می کند، واقعا ناراحت می شوم. چون آنان می توانستند جای من باشند. البته من دوست ندارم کسی جای من باشد. اما آنان باید بیاموزند که قدرشناس چیزها و کسانی باشند که دارند. شاید این آخرین روزی باشد که آنها را دارند. '

آرلی و برادرش 'آستین' روز را در كتابخانه عمومی سپری می كنند تا بعداز ظهر به خانه شان بازگردند: خانه ای از آهن؛ خودرویی كه در كنار خیابان پارك شده است.