صحنه‌های اسارت داعشی‌ها را به علت اعتقادات مذهبی‌مان منتشر نمی‌کنیم

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود درباره تحولات لبنان و منطقه خاورمیانه، اظهار داشت ارتش لبنان به پیروزی‌های بزرگی در برابر داعش دست یافته است، اما تهدید این گروه تروریستی همچنان در مرزهای لبنان و سوریه وجود دارد.

سیدحسن نصرالله در ادامه افزود:

هدف مقاومت این است که داعش را به طور کامل از این منطقه بیرون کند. از نظر ما نبرد با داعش در سوریه و لبنان یکی است و این دو نبرد از همدیگر قابل تفکیک نیستند. فرمانده ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که 100 کیلومتر مربع از خاک لبنان را آزاد کرده و تنها 20 کیلومتر در اشغال داعش باقی مانده است.

با کمک مقاومت تاکنون بیش از 270 کیلومتر از خاک سوریه به طور کامل از اشغال داعش آزاد شده و در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است. در حال حاضر، تروریست‌های داعش در منطقه ای بین لبنان و سوریه (20 کیلومتر در خاک لبنان و 40 کیلومتر در خاک سوریه) در محاصره قرار گرفته اند و درگیری ها در این منطقه ادامه دارد.

طی چند روز گذشته ده‌ها نفر از تروریست های داعش خود را تسلیم مقاومت کرده اند. ما تصاویر زیادی از آنها داریم اما به لحاظ اخلاقی انتشار آنها را درست نمی دانیم. در روزهای آینده جنگ با داعش شدیدتر می شود و هزینه های عملیات بالاتر خواهد رفت؛ چراکه داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. اصلی ترین شرط مقاومت برای مذاکره با تروریست‌ها مشخص شدن سرنوشت سربازان ربوده شده است.

سرنوشت جنگ با داعش مشخص است و اگر تروریست ها مذاکره را قبول نکنند سرنوشت حضور آنها در منطقه با عملیات نظامی مشخص می شود.

مردم لبنان باید منتظر یک پیروزی بزرگ باشند. در آینده خواهیم گفت که چه کسانی اصلا نمی خواستند جنگی با داعش صورت گیرد.

همه ما در لبنان برای یک هدف و برای دفاع از خاک کشور می جنگیم اما برخی افراد و رسانه ها در داخل با تاثیرپذیری از آمریکا، سربازان شهید ما را شهید نمی خوانند و می گویند آنها کشته شده اند.

با این حال، ملت و ارتش لبنان و مقاومت در شرف یک پیروزی بزرگ و شیرین قرار دارند و چند روز دیگر ما یک عید بزرگ دیگر که عید پیروزی است را در داخل لبنان جشن خواهیم گرفت.