علي الاحمد در مصاحبه با العالم، وزير کشور و حاکم منطقه الشرقيه را مسوول شهادت معترضان دانست و تصريح کرد: اعتراضات در عربستان از جمله در منطقه الشرقيه به علت سردرگمي سياست هاي دولت وارد مرحله جديدي شده است.

درهمین حال هزاران نفر از مردم عربستان روز گذشته با شرکت در مراسم تشییع پیکرهای دو شهید به نام های " امنیب آل عدنان " و " علی قریریص " در منطقه شیعه نشین القطیف و العوامیه، علیه آل سعود شعار داده و خواهان اصلاحات سیاسی در کشور شدند.

الاحمد نویسنده و فعال سیاسی عربستانی افزود: ماهیت تجاوزکارانه دولت عربستان و قتل عمدی مردم، اعتراضات در القطیف را شعله ور کرده است.

وی اظهار داشت: مردم با حضور گسترده در خیابان ها به اقدامات دولت به شدت واکنش نشان می دهند.

این فعال سیاسی سعودی نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور عربستان و محمد بن فهد حاکم منطقه الشرقیه را مسوول شهادت معترضان دانست و تاکید کرد: وزارت کشور عربستان اجازه تیراندازی به هیچ کسی را ندارد مگر این که با دستور شخص وزیر باشد به همین علت وزیر کشور و حاکم منطقه الشرقیه مسوول به شهادت رساندن معترضان هستند.

وی با بیان این که نایف بن عبدالعزیز، وزیر کشور، دشمن درجه یک مردم عربستان است؛ گفت: روز جمعه(۴آذر) خالد الغامدی از شهر جده در زندان ذهبان زیر شکنجه جان باخت و دیروز در شهر مکه مکرمه دفن شد. همچنین دو فعال سیاسی از شهر جده به ۲۰ تا ۳۰ سی سال زندان محکوم شدند به همین علت او دشمن همه اقشار مردم و نه فقط منطقه الشرقیه است.

الاحمد گفت: دولت عربستان با همکاري و حمايت طرفهاي خارجي تشکيل شده و با حمايت اين قدرتها به ويژه آمريکا در حکومت مانده است به همين علت واشنگتن از اعتراضات مسالمت آميز مردم عربستان حمايت نخواهد کرد زيرا حامي اصلي حکومت عربستان به شمار مي رود.