عامل تصادفات مرگبار کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا

  2 حادثه مرگبار برای کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا در شرایطی اتفاق افتاده است که بازرسان کنگره و مقام های ارتش سالهاست که نسبت به کار بیش از حد ملوانان و دوره های کوتاه آموزشی هشدار می دهند.

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده است که ملوانان غالبا بدون گذارندن آموزش های کافی به کشتی های آمریکایی ملحق می شوند و در اکثر موارد به طور میانگین بیش از 30 ساعت در هفته کار می کنند.

گزارش ماه می دفتر حسابرسی دولت آمریکا نشان می دهد که ملوانان غالبا مجبور می شوند تا افراد جدیدالورود را آموزش دهند. ملوانان با تجربه معمولا مجبور هستند تا ملوانان کم تجربه تر را آموزش دهند.

2 فروند ناوشکن آمریکایی به نام های یو اس اس جان مک کین و یو اس اس فیتزجرالد طی ماه های اخیر با سایر کشتی ها برخورد کرده اند. در مجموع 17 ملوان نیروی دریایی آمریکا بر اثر این 2 حادثه کشته یا ناپدید شده اند.

نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ده ها افسر نیروی دریایی به خاطر حادثه برخورد ناو جنگی فیترجرالد با تدابیر انضباطی روبرو خواهند شد.

بیل موران معاون بخش عملیات دریایی در جمع حبرنگاران تاکید کرد: ما اعتماد و اطمینان خود را نسبت به توانایی آنها برای هدایت و رهبری، از دست داده ایم.

نیروی دریایی آمریکا اوایل هفته گذشته نیز ژوزف آئوکوین فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی را از کار برکنار کرده است.

جان کربی سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در این باره به سی ان ان گفت: مجازات هایی که برای برخورد کشتی های آمریکایی برای برخی از مقام های نیروی دریایی در نظر گرفته شده، تازه سرآغاز مجازات های گسترده تری خواهد بود. می توانم به شما قول بدهم که افراد دیگری نیز به خاطر این اتفاقات پاسخگو خواهند بود.