درهای باز مساجد تگزاس به روی سیل‌زدگان

 مسلمانان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا، درهای مساجد را به روی صدها آواره توفان هاروی که 5 روز پیاپی زندگی آنها را تحت تآثیر قرار داده است، گشودند.

استقبال مساجد هیوستن از سیل زدگان توفان هاروی+تصاویر

توفان و بارش شدید باران و سیل ناشی از آن سبب شده است هزاران نفر در جستجوی پناهگاه هایی امن، خانه های خود را ترک کنند. «مسرور جواد خان»، مدیر جمعیت اسلامی هیوستون در مصاحبه با رادیو "PRI" گفت: افرادی که مساجد پذیرای آنان هستند، همگی از مسلمانان نیستند. ما از تمامی افراد استقبال می کنیم.

استقبال مساجد هیوستن از سیل زدگان توفان هاروی+تصاویر

میزبانی مساجد هیوستن از آوارگان توفان هاروی

جواد خان همچنین اعلام کرد دست کم 12 مسجد در این منطقه وجود دارد که به پناهگاه هایی 24 ساعته برای آوارگان تبدیل شده و آنها می توانند در این مساجد غذا، آب و خدمات ضروری دریافت کنند.

وی در ادامه اعلام کرد در میان آوارگان افراد مسن و کودک وجود دارند و هرکدام از آنها نیز نیازهای مختلفی دارند.

همچنین طبق اعلام ایندیپندنت، جمعیت اسلامی هیوستون بزرگ (ISGH) کمک رسانی به شهروندان محلی را پیش از آنکه توفان هاروی، ایالت تگزاس را درنوردد، بوسیله شبکه های گسترده ارتباطی و فعالیت های خیریه ای به منظور جمع آوری کمک و بسیج داوطلبان آغاز کرد؛ به طوری که شمار مساجدی که به پناهگاه تبدیل شد، به 21 مسجد افزایش یافت.

همچنین مدیر یک مرکز اسلامی در شهر استنفورد واقع در جنوب غربی هیوستن به شبکه سی ان ان گفت مسجد زیر نظر وی میزبان 80 تا 90 نفر است و انتظار دارد تا 100 نفر دیگر را نیز میزبانی کند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اعلام کرده‌اند در حالی مساجد هیوستن درهای خود را به روی آوارگان توفان هاروی گشوده‌اند که کلیسای «لیک وود» که بزرگترین کلیسای این شهر به شمار می رود، در زمان حادثه درهای خود را به روی آسیب دیدگان بسته است.

استقبال مساجد هیوستن از سیل زدگان توفان هاروی+تصاویر

بسیاری با انتقاد از تصمیم بسته شدن این کلیسا که گنجایش 16 هزار نفر را دارد، این کار را اقدامی غیر منطقی قلمداد کردند.

یکی از کابران شبکه های اجتماعی با حالتی تمسخرآمیز نوشته است: اگر به کلیسای اوستین (جول اوستین، کشیش ارشد کلیسای لیک وود) رفتید و مشاهده کردید آنجا بسته است، نگران نباشید؛ چرا که مرکز اسلامی هیوستون باز است.

استقبال مساجد هیوستن از سیل زدگان توفان هاروی+تصاویر

شایان ذکر است توفان هاروی، قوی ترین توفان در 13 سال گذشته بوده است که جنوب آمریکا را در نوردیده و تا کنون جان 30 نفر را گرفته است.

همچنین پس از آنکه توفان ایالت تگزاس را در نوردید، این توفان به ایالت لوئیزیانا رسید.