فروش سلاح آمریکایی به داعش

 «محمد السلام» مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف» سوریه اعلام کرد که سرکرده های گروههای مسلح حاضر در این پایگاه نظامی آمریکا سلاحهای ساخت این کشور را به گروه تروریستی داعش میفروشند.

 «مهند الطلاع» سرکرده گروه تروریستی «مغاویر الثوره» «به داعش سلاح میفروخت. زمانی که با خبر شدیم و آمریکاییها را از این مسئله مطلع ساختیم که این فرمانده به داعش سلاح میفروشد، بیشتر به این فرمانده اهمیت دادند».

وی تأکید کرد که سلاحهای آمریکا عبارتست از «اس.پی.جی»، خودروهای «تاتا»، تفنگهای «ام 16».

مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف ادامه داد: «آنان [نیروهای آمریکایی] این مسئله [مبارزه با ارتش سوریه] را از فرزندان ملت سوریه که در این پایگاه حضور داشتند، خواسته بودند، ولی افراد با شرف در میان آنان این مسئله را رد کردند و گفتند که این گروه برای مبارزه با داعش ایجاد شده است، نه مبارزه با ارتش سوریه».

السلام تصریح کرد که مسئولان آمریکایی در تلاش بودند که این افراد را به پایگاه «الشدادی» در دیرالزور ببرند تا پس از مبارزه با داعش، با ارتش سوریه بجنگند.

السلام در بخش دیگری از افشاگری خود گفت: «با وجود اینکه اردوگاهها [ی آوارگان] بیش از 20 کیلومتر با پایگاه التنف فاصله نداشتند، ولی هیچ حمایت و کمکی از افراد غیر نظامی صورت نمیگرفت، بر عکس، توسط مهند الطلاع که وی را به عنوان فرمانده پایگاه انتخاب کرده بودند، از مزدوران حمایت میکردند تا شمار زیادی از افراد غیر نظامی را بکشند».

وی با اشاره به اینکه آمریکاییها در تلاشند که از طریق ملت، اردوگاهها، وعده خودمختاری و درست کردن امور، دستاوردهای خود را به دست آورند، تأکید کرد که آمریکاییها «دروغگو و دشمن اشغالگری هستند» و هیچ گاه به فکر ملت سوریه نبوده اند «و از طریق تعامل با آنان فهمیدم که خواستار منافع ملت سوریه نیستند».

چندی پیش به صورت داوطلبانه 101 نفر از پایگاه آمریکایی التنف خارج و وارد مناطق تحت کنترل ارتش در منطقه «الحرجله» واقع در ریف دمشق شدند.