نارضایتی ترامپ از عملکرد تیلرسون و کوهن

 رسانه‌های آمریکا گزارش دادند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، از عملکرد رکس تیلرسون، وزیر خارجه کابینه خود، ناراضی است و نسبت به وفاداری گری کوهن، مشاور اقتصادی کاخ سفید، تردید دارد.

 

چند مقام نزدیک به رئیس جمهور آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفتند ترامپ از عملکرد وزیر خارجه آمریکا که درباره تعداد نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان و نیز در سیاست‌های مربوط به کوبا و تحریم قطر سخنانی متضاد با سخنان خود را بیان کرده بود، رضایت ندارد.

 

در عین حال، گری کوهن – مدیر شورای ملی اقتصادی آمریکا – به دلیل انتقاد از واکنش ترامپ به حادثه شارلوتسویل، اکنون اعتماد رئیس جمهور این کشور را از دست داده است. در جریان تظاهرات سفیدپوستان نژادپرست در شارلوتسویل در روز 12 اوت، عده‌ای از مخالفان نژادپرستی نیز به خیابان‌ها آمدند تا چنین دیدگاهی را محکوم کنند. در همین حین جوانی سوار بر خودرو با سرعت به سمت مخالفان نژادپرستی حمله کرد. در این حادثه علاوه بر مصدوم شدن چند نفر، «هیتر دی هِیِر»، زنی 32 ساله، جان خود را از دست داد. دونالد ترامپ پس از حوادث شارلوتسویل در حالی که انتظار می رفت حامیان برتری سفیدپوستان را محکوم کند، دو طرف درگیری را مقصر اعلام کرد و در پی آن در آماج انتقاد از سوی شخصیت های هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات قرار گرفت.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، به نظر می‌رسد جان کلی – رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید – با محدود کردن دیدارهای از پیش تعیین نشده در دفتر رئیس جمهور آمریکا، نارضایتی ترامپ را برانگیخته است.

ترامپ که پیشتر در صنعت سرگرمی مشغول به فعالیت بود، در ماه‌های اخیر در کابینه خود شاهد موجی از اخراج‌ها و کناره‌گیری‌ها بوده است. در میان افرادی که کاخ سفید را ترک کرده اند می‌تواند به شان اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید، راینس پریبس، رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید، انتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید و استیو بنن، استراتژیست ارشد پیشین دولت آمریکا، اشاره کرد.