تلاش کانادا برای پناه دادن به مهاجران از آمریکا

در حالی که زمستان سخت در راه است، دولت کانادا درخواستی فوری برای خرید خانه های پیش ساخته ارائه کرده است.

از ابتدای ماه ژوئیه بیش از هفت هزار مهاجر که پای پیاده از مرز ایالت نیویورک آمریکا وارد استان کبک شده اند در اردوگاه هایی که ارتش کانادا نزدیک مرز برپا کرده است پناه داده شده اند. دیگر افراد به ورزشگاه المپیک مونترال و مناطق دیگر منتقل شده اند تا مراکز اقامت بهتری بری آنها ایجاد شود.

مارک گارنو وزیر حمل و نقل کانادا که ریاست کمیته تعامل با موج مهاجران را برعهده دارد گفت: چادرها به سیستم گرمایشی مجهز هستند ولی ما زمستان بسیار سختی در کانادا داریم.

وی افزود: به عنوان اقدامی پیشگیرانه به احتمال استفاده از کانکس ها فکر می کنیم که برای پناه دادن به افراد در هوای سرد، مناسب تر هستند.

دمای هوا در شرق کانادا اواخر ماه اوت به شش درجه سانتیگراد رسید و ممکن است در هفته های آینده به میزان بیشتری کاهش یابد. به گفته این وزیر کانادایی، کانکس ها باید مناسب برای استفاده در هر فصلی باشند و تا شش هفته پس از امضای قرارداد آماده باشند. وی گفت تا پنجم سپتامبر برای شرکت در مناقصه فرصت هست.

از خانه های پیش ساخته برای پناه دادن به 200 نفر در سن برنار دو لاکول در استان کبک در 60 کیلومتری جنوب مونترال استفاده خواهد شد.

اکثر کسانی که به تازگی وارد کانادا می شوند شهروندان هائیتایی هستند که با خطر اخراج از آمریکا در پایان سال به علت پایان اعتبار مجوز اقامت موقت مواجه هستند که پس از زلزله ویرانگر سال 2010 به آنها داده شد. موج مهاجرت به کانادا پس از انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته آغاز شد.