بزرگترین شکست داعش طی ۳ سال اخیر

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه بزرگترین شکست را به گروه تروریستی داعش در منطقه دیرالزور وارد آورده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «نیروهای دولتی سوریه با حمایت نیروهای هوایی-فضایی روسیه موفقیتهای بسیار جدی را بدست آورده و شکست سختی را به گروه تروریستی داعش در منطقه دیرالزور تحمیل کرده اند که به نوبه خویش گسترده ترین و قابل توجه ترین پیروزی طی سه سال محسوب می‌شود.»  

وزارت دفاع روسیه همچنین اطلاعات منتشره قبلی در مورد اینکه ارتش سوریه حلقه محاصره پایگاه نظامی در جنوب شرقی دیرالزور را شکسته اند را تایید کرده و یادآور شد که بعد از حملات گسترده هوایی جنگنده های روسی، ارتش سوریه موفق شد تا تروریستهایی که در این منطقه مقاومت می کردند را تار و مار کند.

بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر نیروهای دولتی سوریه به فرماندهی ژنرال "حسن سهیل" مشغول آزادسازی مناطق مختلف این پایگاه بوده و در حال بازکردن کریدوری بین این فرودگاه نظامی و شهر دیرالزور است و مبارزه در جبهه های نبرد با موفقیت ادامه دارد.

ارتش سوریه پیش از این از شکسته شدن محاصره این پایگاه نیروی هوایی در دیرالزور خبر داده بود که در جریان این عملیات که با حمایت نیروی هوایی روسیه انجام گرفت، دهها واحد تجهیزات سنگین و سلاحهای دفاعی متعلق به تروریستها منهدم شده است.