ادعای حضور داعش در میانمار، کذب محض است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری با ابراز تاسف از قضایای اتفاق افتاده در میانمار اظهار کرد: «این رخداد ها دل هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند. این قضیه تازگی ندارد و طی چندین سال در این کشور جریان داشته است.»

وی با اشاره به کشتار روز افزون مسلمانان در میانمار گفت: «دولت این کشور به جای اینکه جلوی کشتارها را بگیرد، بر این قضیه دامن می زند و ارتش نیز در نسل کشی کمک می کند؛ چراکه دارای تعصبات جاهلیتی هستند و اقدام دولت این کشور، غیر دموکراتیک است.»

حجت الاسلام اختری افزود: «این مسئله عمر بالاتری از وقوع داعش دارد و این ها ادعای کذب و ادعای دروغی از سوی آن هاست. ابتدا نوعی درگیری میان دو گروه اتفاق افتاده و دولت میانمار باید این مسئله را اصلاح می کرد. ۸ میلیون مسلمان میانمار از کمترین امتیاز برخوردار هستند و کاملا در حق آن ها ظلم می شود.»

وی ادامه داد: «این مسئله با چشم پوشی کشورهای اروپایی و امریکا مواجه است که یا هیچ نمی گویند یا از دولت این کشور حمایت می کنند. این رخدادها از قدیم اتفاق افتاده است و اینکه ریشه این قضایا چه بوده است، مسئله ای نیست که بخواهیم به آن دامن بزنیم.»

حجت الاسلام اختری یادآور شد: «اگر ۱۰ سال پیش اختلافی به وجود آمده است، دلیل نمی شود که ۸ میلیون نفر را از کشور خود آواره کنند و انسان های زیادی کشته شوند! جنایتکاران ظرف کمتر از یک ماه ۲۰ کودک را سر بریده و قطعه قطعه کرده و آتش زده اند و دولت میانمار مسئول پایان دادن به این جنایت است.»

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)گفت: «جلسات تشکیل شده میان کشورهای مسلمان بسیار دیر تشکیل شده است. حکام مسلمان مشکلات عدیده ای ایجاد کرده و از مسئله ی میانمار قافل مانده اند. دولت میانمار دست به نسل کشی زده است که نیازمند اقدامی فوری و موثر از چند ناحیه است.»

حجت الاسلام اختری در خاتمه افزود: «دولت های مسلمان باید به هر نحوی می توانند، بر دولت میانمار فشار آوردند تا جلوی این جنایات را بگیرد. ما نیز این فجایا را از طریق خبرگزاری خودمان به بیش از ۲۵ زبان در دنیا منتقل می کنیم و بیانیه هایی بدین منظور صادر کرده ایم و از علمای اسلام خواسته ایم به هر نحو در این مسئله ورود کنند.»