چاپ پرچم رژیم صهیونیستی در کتب درسی مصر+ عکس

 در پی جنجال به وجود آمده بر سر چاپ پرچم رژیم صهیونیستی در کتب درسی دانش‌آموزان مصری، وزارت آموزش و پرورش این کشور اعلام کرد که کمیته‌ای را برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد.

چاپ پرچم رژیم صهیونیستی در کتب درسی دانش‌آموزان مصری+ عکس

به گزارش این سایت، در کتاب‌های درسی جدید پایه دوم دبستان در مصر، به جای پرچم فلسطین پرچم رژیم صهیونیستی بر روی نقشه خاورمیانه نشان داده‌شده است.

"بسام الشامه" تاریخدان مصری در گفتگو با این سایت خبری، چاپ نقشه اسرائیل بر روی کتاب درسی دانش آموزان را «اشتباهی بزرگ» خواند و به ناشر پیشنهاد کرد تا با ارسال پیامی به کتابخانه ها و مدارس، خواستار استرداد سریع این کتاب ها شود.

«رضا حجازی» رئیس بخش آموزش عمومی مصر نیز در این‌باره گفت کتابی که پرچم اسرائیل در آن درج شده، مجوز توزیع از سوی مدیریت کل توسعه مواد درسی وزارت آموزش و پرورش را کسب نکرده و برخی اشتباهات در این کتاب وجود دارد.

حجازی اشاره کرد که کمیته فنی این موضوع را به منظور اتخاذ تصمیمات لازم درباره اقدام ناشر برای توزیع آن بدون کسب مجوز، به اداره کل امور حقوقی  ارجاع داده است.

با این حال، سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در بیانیه‌ای از جنجال به وجود آمده بر سر این موضوع در میان اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی و اساتید دانشگاه انتقاد کرد!

 انتهای پیام/

جنجال برسر چاپ پرچم اسرائیل در کتب درسی دانش‌آموزان مصری