نماینده آمریکا: سازمان ملل همه گزینه ها در مورد کره شمالی را آزموده است

نیکی هیلی سفیر آمریکا گفت: ما در این مرحله، همه گزینه های مربوط به کره شمالی را در شورای امنیت آزمایش کرده ایم.

وی در عین حال درباره سپردن مساله پیونگ یانگ به جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا ابراز خرسندی کرد و افزود: هر احتمال دیگری را امتحان می کنیم، اما گزینه های نظامی بسیاری روی میز قرار دارد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل با پر رنگ نشان دادن چشم انداز اقدام نظامی علیه کره شمالی یادآور شد که پیونگ یانگ در صورت ادامه رفتار بی پروایانه خود، نابود خواهد شد.

وی گفت که تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی، یک تهدید توخالی نیست. نیکی هیلی با اعلام اینکه جنگ، مساله ناخوشایندی است، افزود که در صورت ادامه تهدید واشنگتن و متحدانش از سوی کره شمالی، اتفاقاتی رخ می دهد.

براساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته با 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی در مورد مساله کره شمالی گفت و گوی تلفنی داشت.

کاخ سفید اعلام کرد که سران آمریکا و کره جنوبی به ادامه اتخاذ تمهیداتی برای تقویت قابلیت های بازدارندگی و دفاعی و افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه کره شمالی متعهد شده اند. این دو قرار است در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، دیدار و گفت و گو کنند.

کره شمالی در هفته های اخیر چند موشک و یک بمب بسیار قدرتمند را آزمایش کرده، اقدامی که با محکومیت جامعه جهانی رو به رو شده است.