آمادگی نیروهای عراقی برای حمله به آخرین پایگاه های داعش

 نیروهای عراقی روز دوشنبه با حمایت بسیج مردمی، برای حمله به آخرین پایگاه های گروه تروریستی داعش در مناطق غربی هم مرز با سوریه آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروهای زرهی و یگان های توپخانه ای ارتش عراق در چند کیلومتری شهر «عانه» مستقر شده اند که همچنان در اشغال داعش قرار دارد. این منطقه بیابانی در استان الانبار هم مرز سوریه واقع است.

نیروهای عراقی پس از آزادسازی شهر عانه اقدام به باز پس گیری شهر «راوه» و شهرک «القائم» در مرز با استان دیرالزور سوریه خواهند کرد.

 

«سپهبد رشید فلیح» فرمانده بسیج مردمی عراق در این باره تاکید کرد: هدف از این عملیات، آزادسازی کامل استان الانبار و بازگرداندن آن به آغوش وطن است.

 

از سوی دیگر، «عبد جبر مظلوم» جانشین فرمانده عملیات آزادسازی عراق در این باره تاکید کرد که عملیات آزادسازی این شهرها عملا، آغاز شده است و شماری از تروریست ها کشته شده اند.

 

مظلوم در این باره تصریح کرد، این عملیات برای آزادسازی شهرهای «عانه»، «راوه» و «القائم» انجام خواهد شد که حدود یکهزار و 500 تروریست در این سه منطقه مستقر هستند.

 

عملیات آزاد سازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش از 26 مهرماه 95 (17 اکتبر 2016) آغاز شد و نیروهای امنیتی مشترک عراق توانستند در پنجم بهمن ماه 95 (24 ژانویه 2016) ساحل چپ (شرق) موصل را به طور کامل آزاد کنند.

 

العبادی در یکم اسفندماه 95 (19 فوریه 2017) نیز آغاز عملیات جدید «ای نینوا ما می آییم» را برای آزادی ساحل راست (غرب) موصل اعلام کرد.

 

نیروهای عراقی در 19 تیرماه 96 ( 10 جولای 2017) از آزادی کامل موصل خبر دادند.