به گزارش فارس ، در این مراسم، اتمبایف در سخنانی همکاری تنگاتنگ با روسیه و مبارزه با فساد مالی و افراطگرایان را از اهداف اصلی دوره ریاست جمهوری خود برشمرد.

وی اظهار داشت، من در برابر خدا و ملت سوگند یاد می‌کنم که عدالت و دفاع از حقوق بشر را بر اساس قانون اساسی رعایت نموده و با تمام وجود از تمامیت ارضی و امنیت کشور محافظت و از وحدت ملی نیز دفاع نمایم.

وی در ادامه ضمن تشکر از " رزا آتونبایوا " که شرایط کاری سختی را طی دوره ریاست جمهوری خود پشت سر گذاشته بود، با قدردانی از مردم به خاطر اعتمادشان و شرکت در انتخابات گفت: اکنون ما مردمی آزادیخواه هستیم و به خاطر عدالت حاضریم جان خود را فدا نماییم و این مهم را در حوادثآوریل سال ۲۰۱۰ نشان دادیم.

وی ادامه داد، اکنون قرقیزستان وارد مرحله جدیدی از تاریخ شده و همه چیز برای یک زندگی خوب فراهم است.

وی خاطر نشان کرد که هدف اصلی این است که امید مردم به ثمر بنشیند. همه ارگان‌های وابسته به دولت باید صادقانه کار کنند و دادگاه‌های ما عدالت را پیشه کنند و نمایندگان ما نیز در چارچوب قانون عمل نمایند.

وی در رابطه با همکاری با روسیه گفت: اصلی ترین همکار ما در سیاست خارجی روسیه است ما به اتحاد گمرکی وارد می‌شویم، سیاست خارجی ما باید بر اساس منافع ملت ما باشد.

وی همچنین با تشکر از کشورهای همسایه و دیگر کشورها که در شرایط سخت قرقیزستان را یاری کردند ادامه همکاری با آنها را خواستار شد.

در مراسم امروز، ده‌ها تن از مقامات کشورهای مختلف همچون رئیس جمهور ترکیه، نخست وزیران کشورهای تاجیکستان و گرجستان و آذربایجان و مغولستان و نماینده سازمان همکاری‌های اروپا و… حضور داشتند.

قرار است پس از مراسم تحلیف، الماس بیک اتومبایف از نیروهای ارتش و امنیتی و دیگر ارگان‌ها سان خواهد دید.

یک ماه پیش، اتمبایف توانست در انتخاباتی آزاد، با کسب ۶۵ درصد مجموع آرا، به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب مردم پس از انقلاب هفتم آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی دست یابد.