مک‌کین بار دیگر با لغو اوباماکر مخالفت کرد

 چاپ انگلیس، نوشت با توجه به اصرار سناتور جان مک‌کین بر مخالفت با لغو طرح «اوباماکر» به نظر می‌رسد تلاش‌های دوباره دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای لغو و جایگزین کردن این طرح راه به جایی نبرد.

این روزنامه نوشت: سناتور مک‌کین در بیانیه‌ای اعلام کرد همچنان با تازه‌ترین طرح خدمات درمانی جمهوری‌خواهان -که سناتور بیل کاسیدی و سناتور لیندسی گراهام تقدیم کنگره کرده‌اند- مخالف است.

درحالی که اکثریت جمهوری‌خواهان سنا احتمالا در حمایت از طرح این دو سناتور رای می‌دهند، سه رای منفی در این حزب، طرح آن‌ها را ناکام می‌گذارد.

سناتور رند پل پیشتر گفته است از این طرح حمایت نمی‌کند؛ چرا که ادله کافی برای لغو اوباماکر ندارد. سناتور سوزان کالینز نیز نگرانی‌های خود را از طرح خدمات درمانی جمهوری‌خواهان اعلام کرده است و به نظر می‌رسد او نیز در مخالفت با این طرح رای می‌دهد.

پس از اعلام مخالفت مجدد سناتور مک کین با طرح خدمات درمانی جمهوری‌خواهان، جیمی کیمل، مجری سابق‌ای بی سی نیوز، در پیامی در صفحه توییتر خود از وی تشکر کرد و نوشت: «متشکرم سناتور مک کین بخاطر اینکه دوباره و دوباره مثل یک قهرمان رفتار کردید.»