هشدار اتحادیه اروپا درباره تعلل در اجرای برگزیت

 در آستانه دور جدید مذاکرات بین بروکسل و لندن درباره روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این اتحادیه بار دیگر درباره تعلل دولت ترزا می نخست وزیر انگلیس در دستیابی به توافقی درباره مسائل باقیمانده، هشدار داد.

ماتی ماسیکاس Matti Maasikas معاون وزیر امور اتحادیه اروپای استونی که کشورش ریاست دوره ای این اتحادیه را بر عهده دارد، دوشنبه در بروکسل گفت: دو طرف تا حدی به پیشرفت هایی دست یافته اند ولی ما باید پیشرفت ملموسی داشته باشیم، زیرا زمان در حال از دست رفتن است.

ماسیکاس که برای شرکت در دور جدید مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس به بروکسل رفته است، افزود: قرار است در دور جدید مذاکرات، ابتدا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، گزارشی ارائه کند و سپس بر اساس ارزیابی های او، تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

در این حال، جویس آنلی Joyce Anelay وزیر مشاور دولت انگلیس در امور برگزیت نیز در جمع خبرنگاران گفت: من به عنوان نماینده منافع انگلیس اینجا هستم. ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا همچنان به همه تعهداتمان پایبند هستیم و در عین حال می خواهیم حقوق مان به عنوان یکی از اعضای قدرتمند اتحادیه اروپا نیز حفظ شود.