طاعون 19 نفر را ماداگاسکار به کام مرگ فرستاد

مامی لالاتیانا آندریاماناریوو، وزیر بهداشت ماداگاسکار امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد در دو ماه گذشته، 104 مورد مظنون به ابتلا به بیماری طاعون در سراسر این کشور به ثبت رسیده‌اند و تاکنون، 19 نفر جان باخته‌اند. او در ادامه گفت: فصل طاعون امسال بسیار زودهنگام آغاز شده است و تعداد قربانیان آن بسیار زیاده بوده است.

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، شمار افرادی که طی مدت دو ماه گذشته در ماداگاسکار به بیماری طاعون مبتلا شده اند، 85 نفر است. طاعون یک بیماری عفونی است. این بیماری که در گذشته باعث مرگ میلیون ها نفر در جهان می‌شد، در عصر حاضر، تا حد زیادی ریشه کن شده است.

ماداگاسکار از سال 1980 میلادی، هر ساله با شیوع بیماری طاعون روبرو بوده است. این بیماری معمولا زمانی گسترش می یابد که جوندگانی مانند موش ها، در پی آتش سوزی در جنگل ها به شهرها هجوم می آورند.

طاعون را می توان با داروهای آنتی بیوتیک درمان کرد؛ اما در صورتی که این بیماری باعث عفونی شدن شش ها شود، فرد مبتلا را کمتر از 24 ساعت خواهد کشت. علت شیوع بیماری طاعون در ماداگاسکار، سطح پایین بهداشت و کمبود شدید مراقبت های بهداشتی در این کشور عنوان شده است.