نابودی موسسات عمومی استان صعده در حملات جنگنده های سعودی

تداوم بمباران ائتلاف متجاوزان سعودی در استان صعده، موجب شد بیش از 200 مرکز و موسسه عمومی در این استان به ویرانه تبدیل شود.

بر این اساس، مراکز بهداشتی، آموزشی، مخابرات، ایستگاه‌های تامین برق، مراکز نفتی، جاده‌ها، پل‌ها و مخازن آب از جمله مراکزی هستند که در استان صعده مورد هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: ائتلاف متجاوزان با هدف قراردادن ساختمان بانک مرکزی در صعده، دایره تخریب موسسات عمومی و خدماتی در استان را تکمیل کرده است تا مردم استان صعده به دلیل پیشگام بودن در رویارویی با ائتلاف متجاوزان، بهای سنگینی را پرداخت کرده باشند.

با هدف قرار گرفتن ساختمان بانک مرکزی در صعده، 205 موسسه و مرکز عمومی و خدماتی در این استان مورد هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته‌اند. بر اساس اظهارات استاندار صعده، تقریبا صد در صد مراکز عمومی و خدماتی این استان در حملات هوایی ائتلاف سعودی آسیب دیده‌اند و حتی فعالیت استانداری نیز به دلیل هدف قرار گرفتن ساختمان اصلی آن، در مکان دیگری پیگیری می شود.

محمد جابر رازحی، استاندار صعده در این باره می‌گوید: در این استان هیچ دفتر، مرکز و موسسه عمومی و خدماتی و حتی هیچ ساختمان پیشرفته‌ای باقی نمانده است، هر مرکزی که فعالیتش رسیدگی به امور روزمره مردم بود مورد هدف متجاوزان قرار گرفت. هزاران نفر در این بمباران‌ها شهید، هزاران نفر زخمی و هزاران نفر دیگر معلول شدند.