نامه مجدد برادرزاده طالبانی به بارزانی

 در اقلیم کردستان در نامه وی خطاب به رئیس اقلیم کردستان چنین آمده است:

جناب آقای مسعود بارزانی

سلام علیکم

بار دیگر به عنوان دلسوز مردم کرد نامه‌ای را خطاب به شما به رشته تحریر درآورده‌ام تا با هدف ثبت در تاریخ، اندک فرصت باقیمانده را نیز از دست ندهید.

لازم نیست موضوعات قدیمی را بار دیگر به بحث و گفتگو بگذاریم. آنچه که در عرصه واقعیت مشهود است این است که مناطقی که به مناطق مورد منازعه شهرت یافته است با خطر و تهدید جدی مواجه شده‌اند. آنچه که احساس می‌شود و به گوش رسیده است در مدت زمان کوتاهی این مناطق هم از دست خواهد رفت و حکومت مرکزی بار دیگر بر این مناطق تسلط خواهد یافت، به ویژه آنکه بغداد دوباره به مناطقی باز خواهد گشت که دارای منابع نفتی است و اقلیم آنها را کنترل کرده است.

چنین احساس می‌شود که با چنین وضعیتی همه چیز تمام خواهد شد.

در حال حاضر تنها فرصت ممکن، تصمیم جنابعالی به حفظ وضعیت موجود است. آن هم جنابعالی به عنوان مسئول مستقیم این بحران و همچنانکه که پیشتر هم اعلام کرده‌اید نتایج احتمالی و تاثیرات آن را متحمل خواهید شد، با هدف ثبت در تاریخ و اینکه گفته شود مسعود بارزانی از نابودی دستاوردهای کنونی جلوگیری کرده است از مقام خود کناره‌گیری کنید تا ملت ما از این رنج و محنت‌ها رهایی یابد و این بهترین خدمتی است که به ملت خود خواهید کرد.

می‌دانم که تصمیم دشواری است، اما رهبر و سرکرده لازم است در جهت مصالح ملت خود، از خودگذشتگی و ایثار داشته و نام وی به بزرگی در نزد آنها باقی خواهد ماند.

تصمیم ناخوشایندی است اما در جهت خدمت به این مردم، می‌طلبد که چنین راهی را انتخاب و جایگاه خود را در نزد آنان محفوظ بدارید.