کاندولیزا رایس: راهی برای حفظ برجام و رفع نواقص وجود دارد

 «کاندولیزا رایس» مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» مدعی شد احتمالا عدم تایید برجام به منزله خروج کامل از آن تلقی نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره تصمیم احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر  عدم تایید برجام دارد، گفت:  می دانید من از آن دسته افرادی نیستم که فکر می کنند این توافق خوب است. اما حتی اگر ترامپ برجام را تایید نکند، امیدوارم راهی برای حفظ و در عین حال بهبود آن وجود داشته باشد. فکر می کنم این همان راهبردی است که آنها (دولت ترامپ) سعی به اتخاذ آن دارند. ما متحدینی داریم که خیلی به این توافق پایبندند و در شرایط سختی مذاکره کردند. ایران هم طبق گزارش ها اگرچه به روح برجام پایبند نیست (!) در هر صورت به آن عمل می کند.

رایس در ادامه گفت: انتظار می رود که آمریکا هم به الزاماتی که از رئیس جمهوری به رئیس جمهور دیگر انتقال می یابد، متعهد باشد. به هر حال با توجه به آنچه که ایرانی ها در خاورمیانه انجام می دهند و دخالت هایشان در یمن و سوریه، از برخی جهات می توان گفت توافق هسته ای در بلند مدت قابل پذیرش نیست اما نه اینکه کاملا از آن خارج شویم بلکه باید برای رفع نواقص تلاش کنیم!

انتظار می رود ترامپ راهبرد به اصطلاح جامع تر خود درباره ایران و توافق هسته ای را پنجشنبه این هفته اعلام کند.