متن توافقنامه آشتی ملی فلسطین ۲۰۱۷

 جنبش های فتح و حماس توافقنامه آشتی ملی فلسطین را امضا کردند. پس از امضای این توافقنامه مصر متن توافق اولیه را منتشر ساخت. براساس این متن دو اتفاق اصلی خواهد افتاد: نخست آنکه دولت وفاق ملی اداره امور را از روز 1 دسامبر 2017 (10 آذر 1396) در دست خواهد گرفت. دوم، تمامی گروه های فلسطینی روز 21 نوامبر 2017 در مصر طی نشستی گرد هم جمع خواهند شد تا در جریان توافقات به عمل آمده قرار گیرند. متن منتشر شده از سوی مصر در پی می آید.

متن توافقنامه آشتی ملی فلسطین 2017

« براساس علاقه جمهوری عربی مصر به مسئله فلسطین و اصرار عبدالفتاح السیسی بر تحقق خواسته ها و آرزوهای ملت فلسطین در پایان دادن به اختلاف، تقویت وحدت فلسطین و تحقق وحدت فلسطین به منظور به فرجام رسیدن طرح ملی فلسطین و برپایی دولت مستقل فلسطین ، در مرزهای سال 1967 ، به پایتختی قدس شرقی و بازگشت آوارگان ، قاهره سلسله نشست های بین جنبش های فتح و حماس را طی روزهای 10 و 11 ماه جاری [اکتبر 2017] به منظور بررسی پرونده آشتی ملی فلسطین سرپرستی کرد. دو جنبش بر اقدام برای توانمند ساختن دولت وفاق ملی برای انجام کامل وظایف و مسئولیت هایش در اداره امور نوار غزه همانند کرانه باختری، از روز 1 دسامبر 2017 و همچنین تلاش برای از بین رفتن تمامی مشکلات به وجود آمده از اختلاف، توافق کردند.

در چهارچوب اراده و خواست جمهوری عربی مصر بر وحدت صفوف فلسطین، مصر برای برپایی نشستی در قاهره در روز 21 نوامبر 2017 با حضور تمامی گروه های فلسطینی که توافقنامه وفاق ملی فلسطین در تاریخ 4/5/2011 را امضا کردند اقدام کرد.

مصر تشکر بیکران را اعضای هیئت های دو جنبش فتح و حماس بابت روحیه مثبتی که داشتند موجب غلبه منفعت ملی شد ابراز می دارد. امری که منجر به دستیابی به این توافق شد. همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان تشکر و تقدیر می نماییم کسی که میل و اراده حقیقی برای رفع اختلاف و بازگرداندن پاره ای از ملت برادر فلسطین، در وی وجود داشت.

والسلام علیکم و حمة الله و برکاتة »