درخواست کُردها برای جلسه در بغداد

 شورای مرکزی اتحادیه میهنی خواستار سفر فوری هیئت مشترک پنج حزب اصلی اقلیم کردستان به بغداد برای مذاکره با دولت مرکزی شد. بنابر این گزارش، این گروه خواستار گفتگوی بی قید و شرط با دولت مرکزی پیرامون مسائل مورد اختلاف با اقلیم شمال شده است.

این در حالی است که دولت عراق به جریان تجزیه طلب هشدار داد هرگونه مذاکره صرفا پس از اعلام لغو همه پرسی غیرقانونی و بازگشت نیروهای بارزانی به مرز تعیین شده برای کردستان در جریان تدوین قانون اساسی جدید عراق در سال 2003 میلادی صورت خواهد گرفت.

درخواست اتحادیه میهنی برای مذاکره با دولت مرکزی ساعتی پس از صدور دستور استقرار گسترده شبه نظامیان بارزانی به همراه تسلیحات سنگین برای حمله به مناطق مورد منازعه با دولت مرکزی صورت گرفته است. ارتش عراق بارها تاکید کرد علیرغم بهره مندی از توان کامل برای سرکوب کامل تجزیه طلبان تمایلی به پاسخگویی متقابل به حملات آنها و برادر کشی و خونریزی ندارد.

طی روزهای گذشته نیروهای بارزانی با پشتیبانی تروریستهای تجزیه طلب پ.ک.ک و کومله دموکرات حملات وسیعی را علیه ارتش و پلیس عراق اجرا کرده اند. در این حملات از تسلیحات ارسال شده اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با داعش استفاده شده است.