مخلفت ریولین با نتانیاهو برای سرکوب مخالفان

 ریو ریولین، رئیس‌رژیم صهیونیستی در سخنرانی انتقادی تند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به سرکوب مخالفانش متهم کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: هنر رهبری در یک کشور دموکراتیک ایجاد توافق است نه سرکوب مخالفان.

نتانیاهو نیز در این جلسه ریولین را متهم کرد که به دنبال نبش قبر موضوع قرارداد خرید زیردریایی از آلمان است، موضوعی که به دلیل اهمیت امنیت اسرائیل در گفت‌وگو با مرکل حل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما هرچند ریولین به عنوان رئیس‌رژیم صهیونیستی نقشی نمادین در فضای سیاسی رژیم صهیونیستی دارد اما با سخنان خود نتانیاهو را مسئول بخش اعظم مشکلات این رژیم معرفی کرد.

نتانیاهو بارها شک و تردیدها در باره خود را رد کرده است اما این شک و تردیدها درحال افزایش بوده اند.

براساس گزارش ها، نخستین تحقیق از بنیامین نتانیاهو درباره اتهامات مربوط به پذیرفتن هدیه از حامیان ثروتمند خود است که شامل جیمز پکر میلیاردر استرالیایی و آرنون میلچان تهیه کننده هالیوودی می شود که شامل مقادیر هنگفتی از مشروبات و سیگار می شود.

تحقیق دیگر به ماجرای خرید دو میلیارد دلاری زیردریایی از آلمان مربوط می شود. وکیل شخصی نتانیاهو که از اقوام نزدیک او است، نماینده شرکت آلمانی بود و این ظن وجود دارد که از نفوذ خود بر نتانیاهو برای دریافت تخفیف زیاد در توافقنامه استفاده کرده است.

نتانیاهو در صحبت های خود به آمادگی دولت آلمان برای امضای توافقنامه درباره سه زیر دریایی جدید برای اسرائیل اشاره کرد و از آن به عنوان نشانه ای از نبود اتهام علیه خود یاد کرد.