دیدار هیئت روسی  با رئیس جمهور سوریه

الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور سوریه روز پنج شنبه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، درباره پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش در مناطق مختلف سوریه و آمادگی‌ها برای حضور در هفتمین نشست گفتگو‌های آستانه و برخی مسائل رایزنی شد.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد موفقیت‌های ارتش سوریه و متحدانش در پاکسازی اراضی سوریه از لوث وجود تروریسم، به تدریج زمینه را برای فعالیت‌های سیاسی بیشتر فراهم می‌کند، به ویژه اینکه دولت سوریه همچنان به هرگونه طرح سیاسی که بتواند مانع از خونریزی در سوریه و سبب بازگشت امنیت و ثبات به آن و نیز ضامن یکپارچگی آن شود، نگاه مثبت دارد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد دولت سوریه مصمم است از یک سو به جنگ علیه تروریسم ادامه دهد و از سوی دیگر با گسترش دامنه مصالحه‌های ملی و گفتگو با همه طرف‌ها با برگزاری گفتگوی ملی در سوریه از روند سیاسی حمایت کند تا به موضوع تعدیل قانون اساسی و برگزاری انتخابات جدید پارلمانی برسد.

در این دیدار، هیئت روسی نیز اعلام کرد مسکو همچنان بر ادامه حمایت‌های خود از دولت سوریه در جنگ علیه تروریسم تاکید می‌کند و در عین حال از روند سیاسی برای دستیابی به حل بحران در سوریه با هدف حفظ یکپارچگی آن و بازگشت امنیت و ثبات به آن حمایت می‌کند.