کورکر احتمال نامزدی‌اش را در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا رد نکرد

باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 میلادی آمریکا و به چالش کشیدن ترامپ را رد نکرد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت: من نمی‌دانم یکشنبه آینده چه کار خواهم کرد.

این سناتور جمهوری خواه آمریکا همچنین اظهار کرد در حال حاضر تنها به این موضوع فکر می‌کند که در 14 ماه آینده به وظیفه خودش به عنوان سناتور به بهترین نحو عمل کند.

کورکر جمهوری‌خواه که یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ بوده، به تازگی اعلام کرده است قصد ندارد در انتخابات مجلس سنا در سال 2018 میلادی نامزد شود. دو نفر در هفته‌های اخیر اختلافات خود را علنی کرده و یکدیگر را هدف حمله‌های لفظی شدید‌اللحنی قرار داده‌اند.

کورکر سه‌شنبه دوم آبان، در حمله لفظی شدید‌اللحنی علیه رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد سران جهان می‌دانند بیشتر سخنان ترامپ «نادرست» است. کورکر همچنین گفت در آینده از دوران ریاست جمهوری ترامپ به عنوان روزهای «خواری» این کشور یاد خواهد شد. این سناتور جمهوری خواه افزود ترامپ با دروغگویی‌های دائم خود شأن ریاست جمهوری را پایین آورده است و الگوی مناسبی برای کودکان نیست. کورکر چندی پیش نیز در اظهاراتی کاخ سفید را به مهدکودک بزرگسالان تشبیه کرده بود. 

 ترامپ نیز در پیام‌های توییتری متعددی کورکر را هدف حمله‌های لفظی خود قرار داده است. او در یکی از پیام‌های توییتری‌اش نوشت کورکر حتی نتوانست برای یک مقام سیاسی رده پایین انتخاب شود. رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت کورکر پس از آنکه ترامپ حاضر نشد از او حمایت کند، تصمیم گرفت در انتخابات نامزد نشود. ترامپ در توییت دیگری این سناتور جمهوری‌خواه را رئیس نالایق کمیته روابط خارجی مجلس سنا خواند.