اظهارات ضدایرانی نتانیاهو در سالگرد مرگ شارون

 «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در مراسم  سالگرد مرگ «آریل شارون»، نخست وزیر سابق این رژیم، شرکت کرد و به تکرار ادعا‌های خود علیه ایران پرداخت. متن سخنرانی نتانیاهو برای نخستین بار امروز از سوی سایت هاآرتص منتشر شد.

نتانیاهو در حالی به سخنرانی علیه ایران پرداخت که درست یک روز قبل از آن، دو نظامی صهیونیست هنگام گشت‌زنی در نواحی شمالی اراضی اشغالی از سوی حزب الله به هلاکت رسیده بودند. نتانیاهو ایران را مسئول کشته شدن این دو نظامی دانسته و مدعی شد: این ایران است که به حزب الله کمک می‌کند و آن‌ها نیز از داخل خاک لبنان علیه سربازان ما عملیات انجام می‌دهند؛ این همان ایرانی است که تلاش می‌کند با قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای برسد، توافقی که این کشور را برای توسعه توانایی‌ها در زمینه دسترسی به سلاح هسته‌ای آزاد می‌گذارد. توافقی که ما عمیقا مخالف آن هستیم.

نتانیاهو در ادامه سخنانش مدعی شد: ما به دفاع از خود در برابر هر تهدیدی، چه نزدیک و چه دور، ادامه می‌دهیم. «اریک» (اشاره به شارون) خیلی خوب شخصیت ایرانی‌ها را می‌شناخت و هرچه در آن زمان می‌گفت، اکنون نیز درست است.

دو سرباز صهیونیست روز چهارشنبه و بر اثر شلیک ۵ موشک حزب الله به خودروی گشت زنی نظامیان صهیونیست، کشته و تعدادی دیگر از سربازان صهیونیست مجروح شدند. ظاهرا این یک حمله انتقام جویانه به دلیل شلیک ۱۸ موشک رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه به جنوب سوریه بود که در جریان آن چند نیروی حزب الله به شهادت رسیدند.

نتانیاهو از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواست تحقیقات کاملی درباره حمله روز چهارشنبه انجام دهد و در تهدیدی پوچ گفت هرکس پشت پرده این حمله باشد، بهای سنگینی بابت آن پرداخت خواهد کرد.

او در ادامه گزافه‌گویی‌هایش مدعی شد: مدتی است ایران تلاش می‌کند با حمایت  از حزب الله، یک جبهه تروریستی در بلندی‌های جولان تشکیل دهد. ما با جدیت مقابل این تلاش‌ها می‌ایستیم.