حشدالشعبی زمان نابودی داعش را مشخص کرد

 جعفر الحسینی، سخنگوی جنبش کتائب حزب الله عراق با تأکید بر این‌که عملیات آزادسازی القائم طی هفته آینده به سرانجام می‌رسد گفت: «با پایان این عملیات به سر نخ‌های مهمی در مورد مکان اختفای ابوبکر بغدادی دست می‌یابیم.»

الحسینی در گفتگو با شبکه المیادین از محاصره کامل داعش تا دوشنبه خبر داد: «تا دوشنبه فاز نخست عملیات یعنی محاصره تروریست‌های داعش در شهر القائم به پایان می‌رسد. به این ترتیب راه ورود و خروج برای داعشی‌ها مسدود خواهد شد.»

او در مورد زمان آزادسازی القائم گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تروریست در داخل شهر القائم مستقر باشند. برای نابودی، هلاکت یا تسلیم این تعداد تروریست حداکثر یک هفته کفایت می‌کند.»

سخنگوی کتائب حزب الله تأکید کرد که حسد الشعبی و نظامیان عراقی بعد از آزادسازی القائم به مرزهای قانونی کشور عراق وفادار خواهند ماند: «ما برای آزادسازی القائم و البوکمال در عالی‌ترین سطوح با فرماندهان ارتش سوریه هماهنگ هستیم؛ اما قرار نیست نظامیان عراقی وارد حریم کشور سوریه شوند.»

جعفر الحسینی در مورد محل اختفای ابوبکر بغدادی گفت: «اطلاعاتی وجود دارد که از عبور وی از القائم خبر می‌دهد؛ اما ما به دقت و جزئیات این اطلاعات هنوز دست پیدا نکرده‌ایم.»

این مقام عالی رتبه حشد الشعبی در مورد تهدیدات آمریکا گفت: «واشنگتن هرگز نمی‌تواند جبهه مقاومت و بسیج مردمی عراق را تهدید کند. ما از آمادگی کامل برای جنگ با آمریکا برخورداریم و این نکته را پنتاگون نیز به خوبی می‌داند. حشد الشعبی در میان ملت عراق از مشروعیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین علت قابل نادیده گرفتن نیست.»

سخنگوی کتائب حزب الله در مورد عدم تمدید دوره ریاست غیرقانونی مسعود بارزانی گفت: «حکایت مسعود بارزانی برای ملت عراق مشابه حکایت ابوبکر بغدادی است. هر دو در پی تجزیه عراق بودند و از این حیث دیر یا زود سرنوشت مشابهی خواهند داشت.»