آزادسازی چندین منطقه دیگر در دیرالزور سوریه

ارتش سوریه و هم پیمانانش شهرک های «العُمال»، «العرفی» و ورزشگاه «البلدی» در داخل شهر دیرالزور را آزاد کردند. در حالی که صفوف گروه تروریستی داعش در حال فروپاشی است، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی های خود به سمت شهر البوکمال واقع در دیرالزور ادامه می دهند.

عملیات فزاینده ارتش سوریه و هم پیمانانش در دو حومه شرقی و جنوبی شهر دیرالزور به منظور تسلط بر شهر مرزی البوکمال است که آخرین پایگاه تروریست های وهابی داعش محسوب می شود. دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد با توجه به پیشروی های نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش طی پنج روز گذشته از دو محور به سمت البوکمال 69 داعشی کشته شدند.

منابع آگاه اعلام کردند داعش که خطر نزدیک شدن ارتش سوریه وهم پیمانانش را احساس کرده است با نیروهای سوریه دموکراتیک واقع در حومه شرقی دیرالزور توافقنامه امضا کرده است. این منابع همچنین تصریح کردند: گروه تروریستی وهابی داعش خاکریزهای اطراف البوکمال را برداشته است و در ورودی های این منطقه و راههای اصلی بمب گذاری کرده است.

در داخل شهر دیرالزور نیز ارتش سوریه و هم پیمانانش در دو محور محله «العمال» در حال پیشروی هستند و توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه نیز آنچه را که از این گروه تروریستی در شهر باقی مانده است، هدف قرار دادند. ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین در برخی از مناطق شهرک «محکان» واقع در جنوب شهر المیادین درگیریهای شدیدی با گروه تروریستی وهابی داعش داشتند.