آمریکا به دنبال فتنه‌ای جدید است/ توطئه‌های آمریکا و اسرائیل شکست خواهد خورد

محمد رعد، نماینده مجلس لبنان از فراکسیون وفاداری به مقاومت، در مراسم یادبودی در منطقه «بقاع غربی» به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام احمقانه علیه لبنان هشدار داد و گفت: اسرائیل در صورت ارتکاب چنین حماقتی درس سختی خواهد گرفت و سرنوشت این رژیم تعیین خواهد شد. مقاومت درسی به دشمن اسرائیلی خواهد داد که هزینه آن معادل موجودیت این رژیم خواهد بود.

محمد رعد افزود: سوریه در مسیر نابودی کامل داعش است، عراق پیروزی های پی در پی کسب می کند و لبنان به صورت کامل از دست تروریست‌ها خلاص شده است. رعد با اشاره به تهدیداتی که اسرائیل هرازگاهی علیه لبنانی ها مطرح می کند افزود: ما لبنانی ها اشغالگری اسرائیل را در فلسطین به عنوان تهدیدی راهبردی برای ملت و حکومت و میهن مان و برای همه ملت‌های منطقه عربی به شمار می آوریم. او این پرسش رامطرح کرد که: چرا این تهدیدات علیه منطقه از بین نمی رود؟ رعد افزود: تلاش‌هایی برای تائید مشروعیت اسرائیل و اشغال مقدسات ما و عادی سازی روابط با این رژیم و تحمیل این عادی سازی به اکثر کشورهای ما می شود.

رعد گفت: تروریست‌ها و تکفیری هایی که ما با آنها مقابله کردیم در واقع شاخه ای فرعی از یک گرفتاری اصلی بودند. کسانی که راه سازش با دشمن اسرائیلی را در پیش گرفته اند، در سرکوب روحیه مقاومت در منطقه و در میان ملت های ما شریک شده اند. مأموریت تروریست‌ها و تکفیری ها فتنه انگیزی برای مقابله با مقاومت و جلوگیری از ایستادگی آنها در برابر تهدید اسرائیل بود.

نماینده مجلس لبنان افزود: سیاست هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مقامات دشمن اسرائیلی مطرح می کنند حاکی از ناکامی و نا امیدی آنهاست. زیرا طرح راهبردی آنها با هزینه چندین میلیارد دلاری که صرف تامین مالی و مسلح‌سازی و انتقال افراد مسلح و پشتیبانی از پایگاه‌هایشان شد برباد رفته است. بنابراین شنیدن صدای فریاد آنها و تلاش رئیس جمهور آمریکا برای مجازات کسانی که این طرح را در منطقه ما به شکست کشانده اند امری طبیعی است. همچنین شنیده شدن صدای فریاد رژیم صهیونیستی و تلاش برای ترور اعضای مقاومت یا به راه انداختن جنگ سوم علیه لبنان برای انتقام گرفتن از مقاومت نیز امری عادی است. البته در حاشیه این تهدیدات اعترافاتی نیز نهفته است که شامل اعتراف به بازیابی جایگاه و نقش سوریه می شود. آنها می خواهند در حد توانشان به ایران و حزب الله صدمه بزنند.

 رعد تصریح کرد: ما با اطمینان می گوئیم که اسرائیل قادر است جنگ سوم را علیه لبنان آغاز کند؛ اما این جنگ بازی با سرنوشت رژیم اسرائیل خواهد بود. این جنگ دیگر به مانند جنگ های قبلی یا جنگی مقطعی نخواهد بود ... به همین علت است که صدای فریادها و تهدیدات دشمن (رژیم صهیونیستی) جهان را پر کرده است. آنها جرأت برهم زدن معادله ای را که مقاومت برایشان به وجود آورده و در آن گیر انداخته و از طریق آن معادل بازدارندگی ایجاد کرده است، ندارند. اسرائیل می‌داند که در صورت ارتکاب هرگونه حماقت تازه ای علیه لبنان، چه هزینه راهبردی یا در واقع چه هزینه وجودی خواهد پرداخت.

 رعد با اشاره به تحریم های مالی [آمریکا] گفت: هدف از این تحریم ها نه مقاومت بلکه مجازات ملت لبنان است. آنها می خواهند میان ملت و نیروهای مقاومت در لبنان فتنه انگیزی کنند. اما (اقدام آنها در اعمال تحریم‌ها) راه به جایی نخواهد برد؛ زیرا مردم ما اکنون از آگاهی کامل برخوردارند و با عقلایی که در کشور داریم قادریم این تحریم ها را پشت سر بگذاریم. ما از کشورمان حفاظت خواهیم کرد و به ثبات امنیتی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن اهمیت می دهیم ... ممکن است ما با شرکایمان اختلاف داشته باشیم؛ اما این اختلافات درون خانواده ای است و اجازه نخواهیم داد کشورمان تحت قیمومت دیگران قرار گیرد.