به گزارش پرس تی وی ، این تظاهرکنندگان روز جمعه (۱۸ آذر) مقابل کمپ بدنام "اشرف" در استان دیاله از دولت عراق تعطیلی این کمپ و اخراج اعضایش از این کشور را خواستار شدند. کمپ اشرف از اوایل دهه ۱۹۸۰ مامن عناصر گروهک تروریستی منافقین است.

شماری از روحانیون و سران قبایل عراقی نیز در میان این تظاهر کنندگان بودند که پلاکاردهایی با شعارهای ضدمنافقین و در محکومیت حضور این گروهک تروریستی در کشورشان در دست داشتند.

سران قبایل عراقی می‌گویند که اعضای گروهک منافقین جنایتکارانی هستند که هزاران تن را کشته‌اند.

این درحالی است که مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق در دیدار اخیرش از بغداد از مقامات عراقی تمدید ضرب الاجل حضور این گروهک تروریستی در این کشور را خواستار شد. عراقی‌ها نگران هستند که مداخله سازمان ملل ممکن است به تداوم حضور این گروهک تروریستی کمک کند.

دولت عراق تصریح کرده است که قصد دارد کمپ اشرف، واقع در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرز ایران را که مامن حدود ۳۵۰۰ تروریست است، پیش از خروج کامل نیروهای امریکایی از این کشور تا پایان سال جاری میلادی تعطیل کند.

این گروهک تروریستی از در فهرست گروه‌های تروریستی امریکا قرار دارد و از سوی مقامات وزارت امور خارجه این کشور به عنوان " فرقه‌ای سرکوبگر " نامیده شده است.

اعضای گروهک منافقین در سال ۱۹۸۶ میلادی به عراق گریختند و تحت حمایت صدام حسین اردوگاه اشرف را در نزدیکی مرز ایران برپا کردند.

گروهک منافقین همچنین با رژیم بعثصدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق در سرکوب سال ۱۹۹۱ مخالفان در مناطق جنوبی این کشور و کشتار کردها همکاری داشت.

آن­ها در گذشته بارها به انجام عملیات تروریستی علیه مقامات ایرانی و همچنین مردم بی‌گناه در خاک ایران دست زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها از دولت عراق خواسته است که پایگاه گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود برچیند، اما امریکا تا کنون با فشار بر دولت عراق مانع این کار شده است.