افزایش مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان

 اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که از زمان سرنگونی رژیم طالبان، این گروه بیش از هر وقت دیگر ی در حال حاضر مناطق تحت نفوذ خود را در افغانستان گسترش داده است.

سیگار گزارش داد که تا ماه اگوست ۲۰۱۷ میلادی ۱۳ شهر افغانستان تحت کنترل مستقیم و ۴۱  شهر دیگر این کشور تحت نفوذ تروریست ها قرار داشت. گزارش سیگار حاکی است که در این میان ۹ شهر طی ۶ ماه گذشته به مناطق تحت نفوذ طالبان اضافه شده است.

اداره بازرسی ایالات متحده برای بازسازی افغانستان از قول نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور گزارش داد که حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند افغانستان در مناطق تحت  نفوذ طالبان زندگی می کنند.

در گزارش سیگار اما مشخص نشده است که طالبان بر کدام شهر های افغانستان تسلط دارند، اما ولایت های جنوبی، شرقی و جنوب غربی بیشترین مناطقی هستند که تحت نفوذ و کنترل طالبان هستند.

سیگار این گزارش را بر اساس اطلاعات نظامیان آمریکایی که به آن دسترسی دارد، تهیه کرده است، افزون بر آن این اداره خود نیز تحقیقات مستقل را انجام می دهد.

 لازم به ذکر است که سیگار روند بازسازی و مصرف کمک‌های ایالات متحده را در افغانستان نظارت می کند و مستقیما به کنگره آمریکا گزارش می دهد.