ریزش تونل مانع پیشرفت تسلیحاتی کره شمالی نمی‌شود

 خبرگزاری مرکزی دولت پیونگ‌یانگ اعلام کرد حتی فرو ریختن تونل در سایت هسته‌ای «پانگیه- ری» که روز گذشته از سوی یک شبکه ژاپنی فاش شد نیز نمی‌تواند در مسیر پیشرفت و توسعه تسلیحات اتمی  کره شمالی اختلال بوجود آورد؛ زیرا پیونگ یانگ بطور کاملا پویا در مسیر پیروزی قرار دارد و از این تسلیحات در چارچوب خنثی کردن تهدیدات ظالمانه استفاده خواهد کرد.

در خبر‌های روز گذشته آمده بود انجام آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی که قدرتمندترین آزمایش موشکی این کشور محسوب می‌شد، تونل سایت هسته‌ای «پانگیه- ری» دو بار ریزش کرد و در پی آن ۲۰۰ کارگر و نیروی امدادی کشته شدند. کارشناسان خارجی پیش از این نیز درباره احتمال ریزش و خرابی این سایت در کنار نشت مواد رادیواکتیو از آن هشدار داده بودند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در ادامه اعلام کرد: مهم نیست دشمنان پیونگ یانگ چه اقداماتی در جهت سنگ اندازی و یا چک کردن توان هسته‌ای کره شمالی انجام بدهند، این کشور به استقلال تسلیحاتی خود در هر طوفان و حوادثی ادامه خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: کره شمالی به توان بازدارنده دفاع هسته‌ای خود ادامه خواهد داد و برای خاتمه دادن به امپریالیسم آمریکا، با تحمل برخی ریاضت ها، به توسعه توان تسلیحاتی پیونگ یانگ می‌پردازد.

ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، ۳ سپتامبر در سایت هسته‌ای «پانگیه- ری» انجام و قدرت آن معادل انفجار ۱۰۰ کیلو تن مواد منفجره تخمین زده شد.

برخی کارشناسان احتمال می‌دهند این آزمایش قدرتمند، آسیب‌های زیادی به سایت هسته‌ای «پانگیه- ری» وارد و این منطقه کوهستانی را در برابر هر آزمایش دیگری بسیار آسیب پذیر کرده باشد.