به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری الراصد، برخی شخصیتهای رسانه ای وابسته به آل سعود در عربستان امضاکنندگان بیانیه اخیر اصلاح طلبانه در این کشور را لابی ایران خوانده و برخی دیگر آنها را کودتاچی و اغتشاشگر دانسته اند.

نویسندگان و روزنامه نگاران وابسته به آل سعود این حملات را علیه ۶۰ فعال سیاسی انجام داده اند که اخیرا در بیانیه ای خواستار لغو احکام صادرشده در حق فعالان بازداشت شده در شهر جده شده بودند. همچنین این فعالان سعودی در این بیانیه سرکوب مردم در منطقه القطیف را محکوم کرده بودند.

در این بیانیه احکام صادر شده علیه فعالان سیاسی در شهر جده ظالمانه خوانده شده بود. همچنین استفاده از ابزارهای سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم در القطیف محکوم شده بود.

مهمترین حملات رسانه ای علیه فعالان سیاسی در عربستان از سوی سردبیران روزنامه های رسمی این کشور دیده شد. آنچنان که " طارق الحمید " سردبیر الشرق الاوسط در بیانیه ای با عنوان از " العوامیه تا لندن "، امضاکنندگان بیانیه اخیر را لابی ایرانی در عربستان توصیف کرد!

" سلمان الدوسری " سردبیر روزنامه الاقتصادیه نیز فعالان سعودی را کودتاچی خواند و آنان را متهم به تحریک بیگانگان برای دخالت در این کشور کرد.

" خالد المالک " سردبیر روزنامه الجزیره نیز فعالان امضاکننده بیانیه اخیر را اخلالگران در امنیت و ثبات عربستان دانست و تاکید کرد: مطالبات آنها از دستوراتی سرچشمه گرفته که تنها به صورت خواسته مطرح شده است.

روزنامه الوطن نیز به نقل از یک مقام سعودی، فعالان سیاسی در این کشور را مخالفانی توصیف کرد که اصلاحات را از طریق ایجاد هرج و مرج دنبال می کنند.

روزنامه وابسته به "احمد السدیری" از شخصیتهای حقوقی وابسته به رژیم سعودی در عربستان نیز آنان را "خائن" توصیف کرد و افزود: هر کسی که آنان را مورد حمایت قرار دهد نیز خائن است.