تهدید جدی کره شمالی برای حمله به آمریکا!

یک دیپلمات سابق کره شمالی هشدار داد در صورت حمله آمریکا به خاک کره شمالی، پیونگ یانگ در حمله به کره جنوبی تردید نخواهد کرد.

در حالی که آمریکا همچنان استفاده از گزینه نظامی در برابر کره شمالی را رد نکرده است، یکی از مقامات بلندپایه سابق کره شمالی، تائه یونگ هو، گفت:  سناریوی برخورد نظامی موجب خواهد شد پیونگ یانگ همسایه جنوبی خود را هدف قرار دهد.

یونگ روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «افسران در کره شمالی دستور دارند در صورت رخ دادن هرگونه اتفاقی، بی‌تردید دکمه (حمله به کره جنوبی) را بفشارند.»

او افزود: «در صورتی که هر نشانه‌ای اعم از صدا، آتش، بمباران و یا حمله از جانب آمریکایی‌ها رویت شود، توپخانه‌های ارتش و موشک‌های کوتاه‌برد پیونگ یانگ، کره جنوبی را هدف خواهند گرفت.»

بر اساس گفته‌های او، هزاران موشک کوتاه‌برد که در مناطق خاصی مستقر شده اند، هر لحظه آماده پرتاب هستند. بنا بر اظهارات این مقام سابق کره شمالی، ده‌ها میلیون نفر از شهروندان کره جنوبی تا شعاع 70 تا 80 کیلومتری این مناطق قرار دارند که می‌توانند به «قربانیان انسانی» تبدیل شوند.

پیش‌تر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفته بود جهان باید در برابر توسعه موشک‌های دوربرد در کره شمالی، واکنش نشان دهد. او این اظهارات را روز چهارشنبه و در دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی بیان کرد.

این در حالی است که مقامات کره شمالی معتقدند افزایش حضور نظامی آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کره و انجام مانورهای نظامی با متحدان منطقه‌ای واشنگتن، آمادگی این کشور برای انجام حملات پیش‌دستانه را نشان می‌دهد که می‌تواند تبدیل به جنگی هسته‌ای شود.

نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: «مانورهای نظامی مشترکی که از سوی آمریکا یکی پس از دیگری و در تمام طول سال انجام می‌شوند به روشنی تمرین‌های جنگی خصمانه‌ هستند.»

این دیپلمات پس از پایان مانورهای دریایی که در آن شناورهای نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی شرکت کردند، اعلام کرد: «مانورهای اخیر تنش‌ها در شبه جزیره کره را تشدید کرده است.»

علی‌رغم درخواست‌های مکرر برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، آمریکا به افزایش حضور نظامی خود در شبه جزیره کره ادامه می‌دهد. با افزایش تنش‌ها، مسکو و پکن از هر دو طرف، درخواست خویشتنداری کرده اند. آن‌ها برنامه‌ای موسوم به «توقف دو جانبه» را پیشنهاد داده‌اند که در آن، در صورت توقف انجام مانورهای نظامی از جانب آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را تعلیق کند. با این‌حال، این برنامه از جانب واشنگتن رد شده است.