ادامه تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا

روز پنجشنبه، شبکه خبری سی ان ان به نقل از چند منبع آگاه اعلام کرده است جارد کوشنر اسناد مربوط به اخراج جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا، را به مولر ارسال کرده است.

پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی احتمال جلوگیری از اجرای عدالت در جریان اخراج جیمز کومی است. وی پیش از مولر، مسئول انجام تحقیقات درباره ارتباط روسیه با تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بوده است.

سی ان ان اعلام کرد کوشنر به انتخاب خود این اسناد را ارائه داده است. در این گزارش همچنین آمده است این تحقیقات متوجه داماد ترامپ نیست.

در اواخر ماه ژوئیه، کوشنر اعلام کرد نه تنها وی، بلکه هیچ فرد دیگری در ستاد انتخاباتی ترامپ برای ایجاد اختلال در روند انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، با روسیه تبانی نکرده است.

کوشنر همچنین در بیانیه‌ای ادعاهای مبنی بر ایجاد یک کانال ارتباطی مخفی با مسکو در زمان دیدار با سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا، را رد کرده و گفته است به یاد نمی‌آورد در زمان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته با سفیر روسیه به طور تلفنی مکالمه کرده باشد.

روسیه بارها از آمریکا درخواست کرده است اقدامات قلدرمآبانه علیه کیسلیاک را پایان دهد. مسکو توضیح داده است دیدار مکرر سفیر روسیه در آمریکا با مقامات واشگتن، انجام وظایف وی بوده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این اتهامات را «مطلقا بی اساس» خوانده است. وی همچنین اعلام کرده است روسیه هرگز با تیم ستاد انتخاباتی ترامپ در تماس نبوده است.