مرحله دوم آزادسازی شهر القائم عراق

در این مرحله از عملیات، نیروهای عراقی وارد شهر القائم می شوند. پیش از آغاز این مرحله نیز حملات شدید توپخانه ای و هوایی به مواضع داعش در شهر القائم صورت گرفت.

سه محور عملیاتی در القائم محور شرق القائم، محور جنوب القائم و محور مرزهای سوریه است. نیروهای بسیج مردمی، گروه های مقاومت، ارتش عراق و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در این عملیات مشارکت دارند. داعش در چند عملیات انتحاری با خودروهای بمب‌گذاری شده تلاش کرد مانع از آغاز ورود نیروهای عراقی به شهر القائم شود. نخستین بار از تانک های تی 90 در عملیات آزادسازی القائم استفاده می شود. چهل هزار نیرو از یگان های مختلف عراقی در مرحله دوم عملیات آزادسازی القائم مشارکت دارند.

فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار عراق اعلام کرد نیروهای ارتش و سازمان مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی و بسیج عشایری، یورش به مناطق سعده، الکرابله و حصیبه از توابع شهرستان القائم را آغاز کردند.

آزادی محله غزه در شهر القائم 
نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق، محله غزه در شهر القائم واقع در استان الانبار را آزاد کردند و در حال یورش به محله السکک در این شهر هستند.

 هلاکت دو تروریست انتحاری در اطراف القائم
جانشین فرمانده لشکر نهم ارتش عراق اعلام کرد نیروهایشان دو تروریست انتحاری را در اطراف شهرستان القائم در غرب استان الانبار عراق به هلاکت رساندند و یک خودروی بمبگذاری شده را منهدم کردند و همچنین چند پناهگاه گروه وهابی داعش را هدف قرار دادند.

حمله همه جانبه نیروهای عراقی به مرکز شهر 
نیروهای مبارزه با تروریسم، ارتش و بسیج مردمی اکنون وارد شهر القائم شدند و نیروهای داعش را در نبردی خیابانی تعقیب می کنند.

پیش بینی می شود شهر القائم امروز به طور کامل از تروریست های داعش آزاد شود.