جایگاه بد ترامپ در نظرسنجی‌ها

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در مدت کوتاه حضورش در کاخ سفید، هرگز با این سطح پایین محبوبیت در نظرسنجی‌ها مواجه نبوده است. نتیجه بررسی شبکه سی‌ان‌ان درباره ۱۰ نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه‌های معتبر آمریکایی در یک ماه اخیر نشان می‌دهد، سطح محبوبیت ترامپ به شکل فزاینده‌ای در مسیر سقوط قرار دارد.

در نمودار زیر، ۱۰ مورد از نظرسنجی‌های معتبر انجام شده در آمریکا طی یک ماه اخیر آمده است که رنگ قرمز سطح مقبولیت و رنگ زرشکی نارضایتی مردم آمریکا نسبت به دونالد ترامپ را نشان می‌دهد:

سی‌ان‌ان: ترامپ در بدترین جایگاه نظرسنجی‌ها قرار دارد+ نمودار

 

در تمام این نظرسنجی ها، بالاترین میزان محبوبیت ترامپ از ۳۸ درصد فراتر نرفته و کمترین سطح نیز ۳۳ درصد ثبت شده است. میانگین سطح مقبولیت ترامپ در میان ۱۰ نظرسنجی انجام شده ۳۷.۱ درصد بود، حال آنکه میانگین سطح نارضایتی از وی به ۵۷.۱ درصد رسید.

موسسه گالوپ نیز نظرسنجی هفتگی در این باره منتشر می‌کند و در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر، میزان محبوبیت ترامپ را ۳۵ درصد اعلام کرد. این آمار پایین‌ترین رقم محبوبیت ترامپ را در نظرسنجی‌های هفتگی نشان می‌دهد.

سی‌ان‌ان در ادامه این گزارش آورده است: فراموش نکنید تمام این نظرسنجی‌ها تا پیش از فاش شدن ارتباط برخی از نزدیکان ترامپ با روسیه انجام شده بود که می‌تواند پیامد‌های بسیار منفی برای رئیس جمهور آمریکا به همراه داشته باشد.

ترامپ این فرصت را دارد تا در دو هفته‌ای که در تور آسیایی به سر می‌برد، اظهاراتی در چارچوب ثبات بخشیدن به امنیت آمریکا بیان کند. اساسا سفر‌های خارجی به یک رئیس جمهور این فرصت را می‌دهد تا با پرداختن به منافع مردم کشورش، بر سطح محبوبیت خود اضافه کند.

البته ترامپ در مسیر سفر‌های آسیایی خود نیز دست از انتشار توییت‌های جنجالی برنداشته و به گفته «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی ترامپ، او قصد دارد در این سفر‌ها ترامپ واقعی را به نمایش بگذارد.