به گزارش سایت اوباما، نیویورک دیلی نیوز در گزارشی تصریح کرد: صدها جسد قطعه قطعه شده از سربازان آمریکایی، به جای اینکه دفن شوند و یا برای مراسم خاکسپاری، به خانوادههای آنان تحویل داده شود، توسط ارتش آمریکا سوزانده و در محل زبالههای شهری ویرجینیا ریخته میشده است.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، حداقل ۹۷۶ قطعه سوخته از اجساد ۲۷۴ سرباز آمریکایی که از میادین جنگ در خارج از آمریکا پیدا شده بودند، در گودالی در گینگز کونتی در ایالت ویرجینیا ریخته شده است.

گزارش واشنگتن پست افزوده است: تقریباً در تمام موارد، خانواده‌های این سربازان که از ارتش خواسته‌اند تا بقایای اجساد آن‌ها را پیدا کنند، اصلاً تصور نمی‌کردند که تکه‌های بدن عزیزانشان بدون برگزاری هیچ مراسمی دور انداخته شده باشند.



این گزارش با بیان اینکه ارتش در ماه گذشته به این عمل وحشتناک خود اعتراف کرده است، افزود: این اعتراف در پی گله و شکایت کارکنان سردخانه ارتش بود که چرا سربازان کشته شده اساساً از جبهه‌های خارج از کشور به آنجا آورده می‌شوند.

براساس این گزارش، علاوه بر بقایای سربازان شناسایی شده، ۱۷۶۲ از بقایای اجساد ناشناس نیز به محل‌های دفن زباله‌های شهری انداخته شده است.

بر اساس اسناد نیروی هوایی، در مجموع بیش از ۲۷۰۰ قطعه از اجساد سوزاده شده، دور انداخته شده‌اند و این تعداد ممکن است بخشی از یک فاجعه خیلی بزرگ باشد.

در همین رابطه، بیوه یک نظامی آمریکایی از قول یکی از مقامات سردخانه به واشنگتن پست گفت که نیروی هوایی از سال ۱۹۹۶ بقایای اجساد سوزانده شده را به محل زباله‌های شهری ریخته است.

احتمالاً به خاطر خودداری از بروز یک بحران اجتماعی در جامعه آمریکا، ارتش عنوان کرده که قصد ندارد که نام سربازان شناسایی شده را به خانواده‌های آنان اطلاع دهد.

واشنگتنپست میافزاید: گرچه سردخانه ارتش دفن سربازان در زبالهها را در سال ۲۰۰۸ متوقف کرده اما شروع به ریختن بقایای سربازان از عرشه کشتیهای نیروی دریایی به داخل آبها کرده است!